مهمترین سوالات شما به عنوان پرستار، پس از نیاز به مهاجرت و کار در عمان، دانستن مراحل، مدارک و شرایط مورد نیاز برای انجام این کار است.

مدارک مورد نیاز:

ترجمه مدارک پزشکی – کپی گذرنامه – ۲قطعه عکس – گواهی نامه پرومتریک – دیتافلو

مراحل مورد نیاز:

آماده سازی مدارک – ارسال رزومه کاری به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها – دریافت دعوت‌نامه کاری – دریافت ویزای کار عمان

مشاوره رایگان

مهاجرت پرستاران به عمان از متداول‌ترین مهاجرت‌های اخیر به این کشور است. یکی از بزرگ‌ترین کشورهایی که امروزه توانسته است تعداد زیادی بیمارستان و مراکز درمانی تاسیس کند، عمان می‌باشد. این کشور به علت اینکه دارای جمعیت بسیار کم بوده و در آن نیروی متخصص زیادی یافت نمی‌شود، اقدام به جذب نیروی بهداشت و درمان از کشورهای مختلف کرده است. این فرصت برای پرستارانی که قصد مهاجرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارند بسیار مناسب می‌باشد. در حال حاضر متقاضیان بسیار زیادی هستند که به علت نیاز به نیروی کار در کشورهای حوزه خلیج فارس، به دلیل ارزش ارز این کشور، علاقه دارند که به آن کشور خاص مهاجرت کنند. در این بین عمان نگین کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس است.

این در حالی است که افراد زیادی به صورت فصلی و پاره وقت مهاجرت به عمان کرده و به صورت موقت در این کشور فعالیت می‌کنند. از مهم‌ترین دلایلی که باعث مهاجرت پرستاران به عمان شده است، می‌توان به روابط سیاسی مناسب میان ایران و عمان اشاره کرد. حال ممکن است که با خواندن این مطلب این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چگونه پرستاران می‌توانند به عمان مهاجرت کنند؟ درامد این دسته افراد در کشور نام برده، چقدر می‌باشد؟ شرایط مهاجرت پرستاران به عمان به چه صورت می‌باشد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به پاسخ سوال‌های خود در این زمینه دست پیدا کنید.

مطلب زیر را به شما پیشنهاد میکنیم:
مهاجرت پزشکان به عمان

مزایای مهاجرت پرستاران به عمان چیست؟

با توجه به این‌که کشور عمان از جمله کشورهای حاضر در منطقه پرتنش می‌باشد، اکنون توانسته است در رتبه هفتم جهان از لحاظ امنیت قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مهاجرت پرستاران به عمان دریافت حقوق و دستمزد بالا، با سومین واحد پولی ارزشمند دنیا می‌باشد. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های مهاجرت پرستاران اشاره شده است.

  • شما می‌توانید همزمان با مهاجرت خود همسر، فرزندان کمتر از ۱۸ سال، خانواده همسر و خانواده خود را به همراه ببرید.
  • کشور عمان دارای نرخ بیکاری بسیار پایینی بوده و همچنین از با ارزشترین ارز‌ها در آن استفاده می‌شود. به همین علت نیز توانسته است مورد توجه متخصصان و پرستاران زیادی قرار بگیرد.
  • از دیگر مزیت‌های مهاجرت پرستاران به عمان این است که این کشور درآمد بسیار بالایی را به کادر بهداشت و درمان خود اختصاص می‌دهد. همچنین بیشترین رسیدگی را به نیروهای پرستار خود دارد.
  • کشور عمان از لحاظ اینکه با ایران فاصله زیادی ندارد و همچنین دارای امنیت بسیار بالایی است، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای پرستاران ایرانی مهاجر به حساب آید.
  • پرستاران مشغول در کشور عمان می‌توانند از بیمه درمانی رایگان برای خود و خانواده خود بهره ببرند.

با در نظر گرفتن این نکات، در صورتی که در شغل پرستاری مشغول به فعالیت هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کشور عمان را در لیست کشورهای مقصد خود قرار دهید. مهاجرت پرستاران به عمان از متداول‌ترین اقدامات مهاجرتی اخیر است. این موضوع اثبات می‌کند که در طی سال‌های گذشته پرستاران زیادی از مهاجرت به این کشور و کار در عمان، احساس رضایت داشته‌اند. برای مهاجرت پرستاران به عمان بیش از هرچیزی داشتن مدارک لازم و استفاده از تجربیات یک تیم متخصص اهمیت دارد. در این زمینه مشاور و همراه شما هستیم.

مراحل اولیه برای مهاجرت پرستاران به عمان

افرادی که در زمینه پرستاری فعالیت می‌کنند، برای مهاجرت به کشور عمان احتیاج است مراحل اولیه‌ای را طی کنند. در قدم اول باید برای کار در کشورهای خارجی حتما مدرک خود را معادل سازی کرده و به سازمان مربوطه در کشور عمان ارسال کنند. در بیشتر کشورها این آزمون با زبان رسمی آن کشور انجام می‌شود.

برای مشاهده فرصت های کاری پرستاران در عمان می‌توانید از وب سایت‌های زیر کمک بگیرید:
وبسایت naukrigulf | وبسایت indeed

این در حالی است که آزمون پرومتریک یا همان آزمون معادل سازی در عمان به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. متقاضیان و پرستارانی که قصد مهاجرت کردن به این کشور عربی را دارند، باید بتوانند حد نصاب نمره قبولی را در این آزمون کسب کنند. نکته مهم این است که پرستاران پیش از انجام اقدامات مربوطه، حتما بررسی کنند که وضعیت کار بهداشتی و درمانی در آن کشور چگونه است. همچنین کنترل نرخ بیکاری نیز از دیگر مواردی بوده که باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار عمان

پرستارانی که قصد دارند به کشور عمان مهاجرت کنند، باید پس از این‌که معادل سازی مدرک خود را انجام دادند، رزومه‌ کاری خود را به کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عمان ارسال کنند. پس از آن بیمارستان‌ها و مراکزی که احتیاج به نیروی درمانی دارند، پیشنهاد شغلی فرد را بررسی کرده و نتیجه را اعلام می‌کنند. گام بعد مربوط به کار فرما بوده که باید مجوز کاری فرد خارجی را از سوی سازمان مربوطه دریافت کند.

پس از این مرحله، پرستار متقاضی می‌تواند با دریافت کردن دعوت نامه کاری از سوی بیمارستان مورد نظر و تایید شده، ویزای کار عمان را به دست آورد. این دسته از افراد می‌توانند با گرفتن ویزای توریستی از ۱۰ روز تا ۱ ماه در این کشور حاضر شوند و فعالیت‌های معادل سازی مدارک خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند. لازم است بدانید که برای انجام تمامی این کارها احتیاج به مدارک خاصی است که در ادامه ذکر می‌کنیم.

لیست مدارک مورد نیاز مهاجرت پرستاران به عمان

اگر پرستار هستید و کشور عمان را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کردید، لازم است قبل از هرچیزی با مدارک ضروری جهت انجام اقدامات اولیه آشنا باشید. در نظر بگیرید مدارک مربوطه ممکن است نسبت به شرایطی که دارید قابل تغییر باشد. به صورت کلی مواردی که در ادامه بررسی می‌شود از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به عمان است.

  1. پاسپورت معتبر 
  2. مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  3. قرارداد بین نیروی کار و کار فرما
  4. عکس استاندارد
  5. نامه مبنی بر سلامت متقاضی
  6. مدارک تحصیلی
  7. مدارک مربوط به سوابق کاری
  8. پیشنهاد شغلی معتبر

 

آزمون پرومتریک پرستاری چیست؟

یک پرستار ایرانی اگر بخواهد در کشور عمان فعالیت‌های خود را ادامه بدهد، باید پروسه معادل سازی مدرک خود را مرحله به مرحله انجام داده و در آزمون پرومتریک پذیرفته شده باشد. لازم به ذکر است که این آزمون از سوی سازمان پرومتریک آمریکا که از جمله سازمان‌های بین المللی می‌باشد در کشورهای زیادی برگزار می‌شود. آزمون پرومتریک به زبان انگلیسی بوده و پرستاران متقاضی برای اینکه بتوانند بهترین نمره قبولی را در آن کسب کنند، باید به این زبان تسلط کافی داشته باشند.

همچنین افراد شرکت کننده لازم است در هنگام آزمون پاسپورت و مدارک هویتی خود را به همراه بیاورند. لازم به ذکر است که هر فرد می‌تواند ۳ بار در آزمون پرومتریک پرستاری شرکت کند. در صورتی که متقاضیان در نخستین مرحله نتوانند قبول شوند، می‌توانند به صورت مجدد در آزمون شرکت نمایند. بیشتر افرادی که قصد شرکت کردن در این آزمون را دارند، می‌خواهند بدانند که منابع سوالات از کجا است؟ بد نیست بدانید برخی از موسسات هستند که منابع این آزمون را با توجه به رشته مورد نظر در سایت خود به فروش می‌گذارند. لازم به ذکر است که امکان دارد سوالات آزمون اصلی با نمونه سوالات شباهت زیادی داشته باشند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم نمونه سوالات مربوطه را مطالعه فرمایید تا با این آزمون آشنایی بهتری داشته باشید.

 

هزینه آزمون پرومتریک و دیتا فلو چقدر است؟

همان طور که می‌دانید آزمون پرومتریک یا معادل سازی از جمله آزمون‌هایی است که در رشته‌های بسیار زیادی برگزار می‌شود. به همین علت نیز هزینه شرکت در آزمون پرومتریک بسته به رشته‌ای که در آن شرکت می‌کنید، متفاوت خواهد بود. به طور معمول هزینه شرکت در این آزمون از ۱۷۵ دلار آمریکا تا ۳۰۰ دلار است. پرستارانی که قصد مهاجرت به عمان را دارند باید پس از شرکت در آزمون و در صورت نمره قبولی، مدارک خود را جهت ارزیابی ارسال کنند.

خب حالا که در رابطه با هزینه‌های آزمون پرومتریک صحبت کردیم، سراغ هزینه آزمون دیتا فلوی عمان می‌رویم. هزینه این آزمون که مربوط به ارزیابی مدرک می‌باشد از ۸۰ تا ۱۷۰ ریال عمان است. شاید تصور کنید که همینجا کار تمام شده و می‌توانیم استخدام شویم. در چنین شرایطی باید بگوییم که آخرین و مهم‌ترین مرحله باقی مانده است. آخرین مرحله مصاحبه می‌باشد که در کشور عمان و به زبان انگلیسی انجام می‌گیرد. برای این امر نیز باید ۵۰ ریال عمان، که باز هم به رشته شما بستگی خواهد داشت بپردازید. نباید از این مسئله غافل شوید که شما علاوه بر هزینه‌های مربوط به آزمون، هزینه‌های جانبی نیز دارید. به عنوان مثال انجام کارهایی مانند رفت و برگشت به عمان نیز با هزینه همراه خواهد بود.

 

سطح زبان مورد نیاز برای انجام کار پرستاری در عمان

تسلط داشتن به زبان انگلیسی، از حیاتی‌ترین مواردی است که می‌تواند در میزان حقوق دریافتی شما و همچنین به دست آوردن شغل تاثیر گذار باشد. کار فرمایان به میزان تسلط فرد متقاضی به زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و آن را از مهم‌ترین معیارها برای پذیرش قرار می‌دهند. پرستارانی در این میان انتخاب می‌شوند که در حد متوسط روی این زبان تسلط داشته باشند.

سطح زبانی که برای پرستاران مهاجر به عمان احتیاج می‌باشد، در حد آیلتس ۵ بوده که برای مشاغل مختلف متفاوت است. البته لازم به ذکر است که برای مهاجرت پرستاران به عمان، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آیلتس الزامی نبوده و فقط تسلط به این زبان کفایت می‌کند. نکته جالبی که باید بدانید این است پرستارانی که در بخش‌های جراحی، زنان و زایمان و مراکز کاشت مو فعالیت کرده‌اند، می‌توانند با شانس بیشتر و دستمزد بالاتری انتخاب شوند.

 

مهم‌ترین شرایط پذیرش پرستاران در عمان

از جمله کشورهایی که اولویت استخدامی خود را برای استخدام پزشکان و پرستاران قرار داده عمان می‌باشد. لازم به ذکر است که امروزه دریافت ویزای کار پرستاری در کشور عمان نسبت به سایر شغل‌ها دارای متقاضیان بسیار بیشتری می‌باشد. برای این‌که پرستاران به عمان برای انجام فعالیت‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کنند شرایط خاصی مطرح می‌باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

  • یکی از مهم‌ترین شرایط پذیرش پرستاران در کشور عمان، داشتن حداقل مدرک لیسانس می‌باشد. شما باید در زمینه‌ی پرستاری دانش‌آموخته باشید. طبیعتا داشتن نمرات بالا و تحصیل در دانشگاه معتبرتر شانس شما را برای پذیرش افزایش خواهد داد.
  • سابقه کار پرستار از دیگر پارامترها و شرایطی بوده که تمرکز زیادی روی آن شده است. حداقل میزانی که برای دریافت ویزای کار پرستاری در کشور عمان در نظر گرفته شده است، ۳ سال می‌باشد. البته هر چه شما سابقه کاری بیشتری داشته باشید، طبیعتا شانس بالاتری نیز برای پذیرش در این حرفه خواهید داشت.
  • داشتن تسلط کافی روی زبان انگلیسی در حد آیلتس ۵، از دیگر شرایطی بوده که بسیار دارای اهمیت می‌باشد. این شرط در تمامی موارد ضروری نیست. اما در صورتی که بتوانید با داشتن مدرک آیلتس اقدام کنید، شانس بهتری برای طی شدن روند مهاجرت در میان سایر پرستاران پیدا خواهید کرد.
  • فرد متقاضی بهتر است سنی کمتر از ۴۵ سال دارا باشد. در غیر این صورت شانس پایین‌تری برای پذیرش خواهد داشت. از آنجایی که کشور عمان نیازمند نیروهای دائمی متخصص است هر چه سن شما کمتر باشد، در صورت داشتن شرایط لازم بهتر می‌توانید در کشور عمان مشغول به کار شوید.
  • مدارک کلیه کارجویان پرستاری باید توسط سازمان مربوطه و آزمون دیتا فلو معادل سازی گردد. این آزمون نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و نیازمند تسلط شما بر این زبان است. مهاجرت پرستاران به عمان بدون معادل سازی مدارک قابل انجام نیست.
Talk the Talk

حقوق و درآمد پرستاران در عمان

یکی از مهم‌ترین عوامل و پارامترهایی که باعث می‌شود پرستاران زیادی متقاضی مهاجرت به کشور عمان باشند، حقوق و درآمد مربوط به این کشور می‌باشد. همان طور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، کشور عمان از جمله کشورهایی است که به نیروی درمان احتیاج بسیار زیادی دارد. به همین علت نیز حقوق و مزایای بسیار بالایی را برای آن‌ها در نظر گرفته و میزان پرداخت بالایی به پرستارها دارد.

البته نمی‌توان به صورت دقیق مبلغی را برای این‌ کار عنوان کرد، چرا که بسته به سوابق کاری و محل تحصیل، می‌توان حقوق و درآمد متفاوتی را برای پرستاران در نظر گرفت. پس از اینکه بررسی کردید میزان حقوق ایده آل یک پرستار در عمان چگونه است، می‌توانید هزینه‌های مربوط به زندگی را برآورد کنید. مهاجرت پرستاران به عمان، با ارا‌ئه‌ی درآمد بالا می‌تواند شرایط بسیار خوبی را برای زندگی و ارتقاء شغلی فراهم کند.

شغل میزان حقوق / ریال عمان
رادیوگرافی 429
 پرستار 600
تکنیسین آزمایشگاه 660
تکنسین پزشکی 700
دستیار داروساز 770
دندانپزشک عمومی 1467
پزشک عمومی 1540
متخصص جراحی 3088

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *