آب و هوای عمان

آب و هوای عمان

با آب و هوای عمان آشنایی دارید؟ یکی از کشورهای کوچکی که در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان قرار گرفته است، عمان می‌باشد. بیشتر افرادی که قصد سفر کردن به این کشور را دارند در گام اول باید از شرایط آب و هوای عمان اطلاعات کافی در دست داشته باشند. از رایج‌ترین سوالات مهاجران و مسافران این است که آب و هوای عمان چگونه می‌باشد؟ آیا با شرایط آب و هوایی این کشور می‌توان گفت که عمان جای مناسبی برای زندگی و مهاجرت است؟

با توجه به این‌که عمان در شبه جزیره عربستان قرار گرفته است، می‌توان گفت که این کشور نیز دارای آب و هوای گرم می‌باشد؟ برای یافتن پاسخ سوالاتتان تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آب و هوای کشور عمان
آب و هوای کشور عمان

اقلیم آب و هوای کشور عمان

عمان از جمله کشورهایی است که در نزدیکی خط استوا قرار گرفته. اقلیم آب و هوایی این کشور به شکلی بوده که از اردیبهشت تا ابتدای مهر بسیار گرم می‌باشد و از مهر تا اردیبهشت آب و هوای معتدل‌تری را در عمان شاهد هستیم. در حالت کلی بهتر است بگوییم کشورهایی که از لحاظ محیطی دارای آب و هوای بسیار گرم و یا بسیار سرد هستند، مهاجر پذیری کم‌تری در مقایسه با سایر کشورها دارند. 

مهم است بدانید که آب و هوای کشور عمان در فصل تابستان بسیار گرم می‌باشد، اما در فصل زمستان آب و هوای معتدلی را در این کشور شاهد هستیم. از دیگر نکاتی که به آب و هوای کشور عمان ارتباط پیدا می‌کند این است که جزء کشورهای کم آب بوده ولی در این لحظه به دلیل سیاستهای خوب عمان در این زمینه و سرمایه گذاری در زمینه تصفیه آب دریا توانسته است این مشکل را به طور کامل حل کند و جالب است بدانید که کشور عمان در کنار دریا نیز قرار گرفته است. به همین علت در فصل زمستان کمی معتدل‌تر و خنک‌تر به نظر می‌رسد.

عمان، کشور گرمسیر!

لازم است بدانید که این کشور گرمسیر است. حتی در فصل زمستان نیز که از خنک‌ترین فصول عمان به حساب می‌آید، شاهد آفتاب در این منطقه هستیم‌. در فصل زمستان معمولا هوای این منطقه چیزی حدود ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد درجه خواهد بود. افرادی که قصد دارند به این کشور سفر و یا مهاجرت کنند باید از پیش تعیین کنند که به چه شهری می‌خواهند بروند. سپس با توجه به آن شهر مناسب‌ترین لباس‌ها را برای خود انتخاب نمایید.

آب و هوای پایتخت عمان

پایتخت کشور عمان، شهر مسقط می‌باشد که در شبه جزیره عربستان واقع شده است‌. این شهر نیز دارای تابستان‌های بسیار طولانی و گرم بوده که بارندگی در آن کمتر دیده می‌شود اما باران های عمان شدید هستند. در حالت کلی آب و هوای پایتخت کشور عمان، در بیشتر شب‌ها گرم و شرجی می‌باشد. این در حالی است که در دیگر شهر عمان یعنی صلاله آب و هوا اینگونه نبوده و گاهی در فصل بارش، بارندگی‌های شدیدی را شاهد خواهیم بود.

آب و هوای کشور عمان
آب و هوای کشور عمان

گرم‌ترین هوایی که از مسقط شاهد هستیم مربوط به ماه ژوئن است که دما به بالاتر از ۳۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. سردترین ماه نیز مربوط به ژانویه است که دما به زیر ۲۱ درجه می‌رسد. در حالت کلی اگر بخواهیم یک نظر قطعی در رابطه با آب و هوای پایتخت عمان بدهیم، باید بگوییم که این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. همچنین تابستان‌های طولانی مدت و زمستان‌های کوتاه‌تری دارد.


بهترین زمان برای سفر به عمان چه وقت است؟

بیشتر مسافرانی که می‌خواهند به عمان بروند، به دنبال مناسب‌ترین زمان برای سفر به این منطقه هستند. ماه‌های مارس، نوامبر و اکتبر آب و هوای عمان خنک‌تر و دلپذیرتر شده و به نوعی برای سفر مناسب خواهد بود. در واقع در فصول ذکر شده، عمان هوای معتدل و خنکی داشته و به گونه‌ای نیست که مسافران را اذیت کند. اما در سایر فصل‌های سال آب و هوای گرم‌تری را تجربه خواهید کرد

آب و هوای کشور عمان
آب و هوای کشور عمان

جالب است بدانید که بخشی از کشور عمان، در نواحی کوهستانی قرار گرفته است که از اواخر ژوئن تا سپتامبر بارش‌هایی را در آن شاهد هستیم‌. دلیل این بارش‌ها نیز به طور معمول بادهایی می‌باشد که از سوی اقیانوس هند به سمت عمان می‌آیند. این بادها دمای هوای این کشور را کمی خنک و مرطوب می‌کنند. با اینکه آب و هوای عمان گرم و شرجی می‌باشد، اما در فصل زمستان، در ارتفاعات کوهستانی شاهد لایه‌های نازکی از برف خواهیم بود. این در حالی است که در فصل تابستان، همین منطقه، بدون باران و گرم می‌باشد.


تاثیرات آب و هوایی بر اقتصاد عمان

کشورهایی که دارای آب و هوای نسبتا خوبی هستند مهاجرپذیرتر خواهند بود. این در حالی است که عمان هوای گرمی داشته و به علت شرایط آب و هوایی موجود، گردشگران کمی را به خود جذب می‌کند. اما بر خلاف تصور به دلیل مزایا، ارزش بالای واحد پولی و سیاست‌های اقتصادی خوب این کشور مهاجران زیادی داشته است و تقریبا نیمی از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل داده‌اند!  

گردشگری علاوه بر اینکه برای دولت درآمدزایی بسیار زیادی دارد، باعث ایجاد فرصت‌های شغلی خواهد شد. البته با وجود اینکه عمان از لحاظ توریستی به دلیل آب‌وهوای گرم دارای محبوبیت زیادی نیست، باز هم شرایط اقتصادی خوبی را دارا می‌باشد. چرا که این کشور می‌تواند برای ایجاد فرصت‌های شغلی که دارای درآمد بسیار بالایی است‌، از هر لحاظی مناسب باشد. به صورت کلی اگر قصد سفر و مهاجرت به عمان را دارید، لازم است بدانید آب و هوای عمان در بیشتر فصول سال گرم است. با این وجود امکانات قابل توجه و شرایط شغلی این کشور، آب و هوای گرم عمان را قابل تحمل‌تر میکند. با این دید می‌توانید به راحتی به این کشور سفر کنید.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات کامل‌تری نسبت به آب و هوای عمان داشته باشید روی لینک زیر کلیک کنید:

آب و هوای فصل‌ها در عمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع