برای هر فرد یکی از مهم‌ترین سوالات، بعد از نیاز به ایجاد یک شرکت بین المللی و بدون محدودیت، دانستن مراحل،‌ مدارک و شرایط مورد نیاز برای انجام این کار است.

مدارک مورد نیاز 

  • پاسپورت

شرایط ثبت شرکت

  • هیچ پیشنیازی ندارد 
  • بدون نیاز به شریک و به تنهایی

برای مشاوره رایگان در مورد ثبت شرکت در عمان روی دکمه زیر کلیک کنید

هزینه ثبت شرکت در عمان:  49 میلیون تومان

(عمان ثبت تضمین می نماید در صورت عدم اتمام پرونده ثبت شرکت شما در زمان مقرر، وجه پرداختی شما را بدون هیچ قید و شرطی به شما عودت نماید.
هزینه ثبت شرکت ارتباطی به تعداد شرکا ندارد هزینه مخفی دیگری نداریم.)

سلطان عمان

ثبت شرکت در عمان: [ کوتاه و مختصر ]

ثبت شرکت در عمان یعنی ایجاد شخصیت تجاری عمانی، لازمه انجام هر فعالیتی در عمان (برای مثال: کافه و رستوران، واردات و صادرات تا داشتن چرخ دستی و…)  جهت کسب درآمد در این کشور ثبت شرکت در عمان می باشد.

ثبت شرکت توسط وزارت صنعت عمان انجام می‌شود که در ابتدا شما باید کپی پاسپورت سهامداران را علاوه بر عقد تاسیس جمع آوری کنید و درخواست ثبت را برای این وزارت ارسال و هزینه های لازم را بپردازید. بعد از دریافت و تایید مدارک، ثبت شرکت شما انجام شده و سی آر نامبر را دریافت میکنید و در مرحله بعد کارت بازرگانی (شهادت انتساب) و کارت مالیاتی شرکت را درخواست می‌دهید. 

فهرست محتوا

مقدمه و معرفی عمان ثبت؟

 توصیه مهم  متقاضی گرامی، حضور موفق و هزینه کرد در کشور عمان نیازمند تحقیق جامع و مفصل است، بنابراین خواهشمند است در این مورد سهل انگاری نکنید.

* هزینه های زیادی صورت گرفته تا شما هم اکنون در حال خواندن این مطلب قرار بگیرید و سنجیده تصمیم بگیرید.
* تیم عمان ثبت متعهد به صداقت و شفافیت در انجام خدمات ارائه شده به متقاضیان گرامی است.
* آگاهی بخشی و پوشش اخبار عمان بخشی از رسالت ما در ساختن جامعه ایرانیان عمان است.
* فعالیت ما محدود به این صفحه و وب سایت نیست (ما جامعه ای 45 هزار نفری در اینستاگرام، 30 هزار نفری در تلگرام، یوتیوب عمان ثبت، وب سایت انگلیسی، اینستاگرام انگلیسی و یوتیوب انگلیسی را با بروزترین اخبار عمان مدیریت میکنیم) برای دسترسی روی دکمه زیر کلیک کنید.

برای مشاهده تمامی پلتفرم های اطلاع رسانی عمان ثبت کلیک کنید

چرا ثبت شرکت در عمان؟ ایجاد یک شرکت در منطقه صحیح نیاز به بررسی و تحلیل دارد و بعد از آن تازه به نیمه راه رسیدید! 

  1. هزینه راه‌اندازی پایین: کاهش شدید هزینه و روند سریع و آسان ثبت شرکت در عمان تا جایی که توجه سرمایه گذاران رو به خودش جلب کرده است!
  2.  شرایط آسان: شرایط ثبت و دریافت اقامت در عمان خیلی ساده است و فقط با داشتن کپی پاسپورت در کوتاه ترین زمان (3 روز) قابل انجام می‌باشد!
  3. قانون جدید: ویزایی مشابه به شینگن در کشورهای عضو GCC ایجاد شده است که به مقیم‌ها این اجازه را میدهد تا به کشورهای عربستان، امارات، کویت، قطر و… بدون دریافت ویزا سفر کنند. نکته جالب اینجاست که شما ثبت شرکت و فعالیت خودتون رو در کشوری امن با هزینه پایین در نهایت سادگی انجام میدهید و برای دیدار با مشتریان یا انجام مراودات تجاری به کشورهای عربی سفر کنید!
  4. محیط کسب و کار بکر: باید بدانید که عمان یک کشور بکر است و توسط بازرگان‌های تجاری در بین کشورهای خاورمیانه ترجیح داده می شود. زیرساخت حمل‌و‌نقل پیشرفته و قوانین تجاری منعطف عمان کمک میکند به راحتی با تمام دنیا مراوده داشته باشد.
  5. تجارت عظیم این کشور با سایر کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، بحرین و شمال آفریقا، توجه سرمایه گذاران بین المللی را در یک چشم به هم زدن جلب می کند.

راه اندازی کسب و کار در عمان یکی از هوشمندانه ترین تصمیمات است که توسط یک سرمایه گذار می تواند اتخاذ شود، به دلیل اینکه به شرکت های جدید اجازه ظهور و گسترش شعب را می دهد.

ثبت شرکت در عمان - اخذ اقامت عمان
ثبت شرکت در عمان - اخذ اقامت عمان

اقامت عمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در عمان که به اتمام رسید، شما به راحتی بدون هیچ پیشنیازی، به عنوان سهامدار یا صاحب شرکت توانایی درخواست اقامت شهروندی عمان رو خواهید داشت و بابت سهولت قوانین عمان در این زمینه شما در کمترین زمان ممکن امکان دریافت کارت شهروندی عمان یا اقامت عمان رو دارید که با صدور کارت شهروندی شما ظرف کمتر از یک ساعت توانایی افتتاح حساب شخصی و درخواست افتتاح حساب شرکتی را خواهید داشت.

بعد از صدور کارت اقامت عمان شما توانایی درخواست اقامت خانواده را دارید که بین 7 تا 10 روز کاری صادر میشود.

شما به عنوان مالک (100%)شرکت توانایی حفاظت از دارایی‌های شرکت و حقوق قانونی آن را دارید و به طور رسمی و قانونی به عنوان یک شخصیت تجاری عمانی در دنیای کسب‌وکار حضور دارید.

 

اقامت دو ساله

اقامت يک ساله

مشاوره

رایگان

رایگان

ثبت شرکت در عمان (سه ساله)

275 ریال (49 میلیون تومان)

275 ریال (49 میلیون تومان)

اقامت:

  • بیزینس پلن
  • ترخیص بلدیه
  • ویزا
  • مدیکال
  • کارت اقامت

675 ریال

550 ریال

مجموع

950 ریال

825 ریال

ثبت شرکت در عمان; مناطق آزاد عمان
ثبت شرکت در عمان; مناطق آزاد عمان

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

ثبت شرکت در خارج از کشور مستلزم سرمایه‌گذاری های هنگفتی است که بر عهده سهامداران یا مالک واحد تجاری می‌باشد. که این موضوع ممکن است کار را در مرحله اولیه برای مالک یا مالکین یک کسب و کار یا واحد تولیدی دشوار کند. دولت عمان برای رفع این مشکل و افزایش فرصت‌های تجاری، مناطق آزاد عمان را که مناطق اقتصادی هستند، انتخاب کرده است.

 هزینه ثبت شرکت در منطقه آزاد  1500 ریال عمان می باشد.

مزایا ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان مزایای زیادی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌کند. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مالیات صفر: مناطق آزاد عمان از مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، و سایر مالیات‌ها تا 30 سال معاف هستند.
  • مقررات ساده: مناطق آزاد عمان دارای مقررات ساده‌ای هستند که می‌تواند به تسهیل فرآیند ثبت شرکت و فعالیت کسب و کارها کمک کند.
  • دسترسی به بازارهای منطقه‌ای: مناطق آزاد عمان دسترسی خوبی به بازارهای منطقه‌ای دارند. این امر می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا محصولات و خدمات خود را به بازارهای جدید عرضه کنند.

شرایط ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

برای ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان، سرمایه‌گذاران خارجی باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • شخص حقوقی بودن: سرمایه‌گذاران خارجی باید یک شرکت حقوقی داشته باشند.
  • داشتن سرمایه کافی: سرمایه‌گذاران خارجی باید سرمایه کافی برای ثبت شرکت و فعالیت کسب و کار خود در مناطق آزاد عمان داشته باشند.
  • انجام مراحل ثبت شرکت: سرمایه‌گذاران خارجی باید مراحل ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان را طبق قوانین و مقررات این مناطق طی کنند.

مناطق آزاد عمان

عمان دارای چهار منطقه آزاد تجاری است که عبارتند از:

      • صحار: منطقه آزاد صحار بزرگترین منطقه آزاد عمان است که در شمال این کشور واقع شده است. این منطقه دارای زیرساخت‌های پیشرفته‌ای است و در زمینه‌های مختلف مانند نفت و گاز، معدن، و صنایع تولیدی فعالیت می‌کند.
      • دقم: منطقه آزاد دقم در جنوب عمان واقع شده است. این منطقه در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری، تجارت، و صنایع سبک فعالیت می‌کند.

المزیونه:

    •  منطقه آزاد المزیونه در شرق عمان واقع شده است. این منطقه در زمینه‌های مختلف مانند صنایع غذایی، صنایع نساجی، و صنایع فلزی فعالیت می‌کند.
    • صلاله: منطقه آزاد صلاله در جنوب شرق عمان واقع شده است. این منطقه در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری، تجارت، و صنایع نفت و گاز فعالیت می‌کند.

نتیجه‌گیری

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان می‌تواند فرصتی برای رشد و توسعه کسب و کارهای خارجی باشد. این مناطق مزایای زیادی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌کنند که می‌تواند به کاهش هزینه‌ها، تسهیل فرآیند کسب و کار، و دسترسی به بازارهای جدید کمک کند.

 

اقتصاد عمان در برابر چالش‌های آینده
اقتصاد عمان در برابر چالش‌های آینده

اقتصاد عمان در برابر چالش‌های آینده

اقتصاد عمان، کشوری واقع در جنوب غربی آسیا، عمدتاً بر پایه نفت و گاز است. نفت و گاز حدود 80 درصد از درآمدهای صادراتی و 60 درصد از تولید ناخالص داخلی عمان را تشکیل می‌دهند.

در سال‌های اخیر، دولت عمان تلاش کرده است تا اقتصاد خود را از وابستگی به نفت و گاز بکاهد و آن را متنوع کند. در این راستا، دولت رویکردی جدید به نام “توسعه پایدار” را در پیش گرفته است. این رویکرد بر توسعه بخش‌های غیرنفتی اقتصاد، مانند گردشگری، کشاورزی و صنایع کوچک و متوسط، تمرکز دارد.

در سال 2024، اقتصاد عمان رشدی معادل ۱۲ درصد را تجربه کرد. این رشد عمدتاً به دلیل افزایش قیمت نفت و گاز و همچنین بهبود شرایط اقتصادی جهانی بود.

با این حال، اقتصاد عمان با چالش‌هایی نیز روبرو است. یکی از این چالش‌ها، کاهش ذخایر نفت و گاز عمان است. ذخایر نفتی عمان در حال حاضر حدود ۱٫۵ میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود. این ذخایر برای حدود ۲۵ سال آینده کافی خواهد بود.

چالش دیگر، رقابت شدید بین کشورهای تولیدکننده نفت و گاز است. این رقابت منجر به کاهش قیمت نفت و گاز شده است.

در مجموع، اقتصاد عمان در سال‌های اخیر وضعیت خوبی داشته است. با این حال، دولت عمان باید تلاش کند تا اقتصاد خود را از وابستگی به نفت و گاز بکاهد و آن را متنوع کند.

صنعت های پر سود و آینده دار عمان برای ثبت شرکت
صنعت های پر سود و آینده دار عمان برای ثبت شرکت

صنعت های پر سود و آینده دار عمان برای ثبت شرکت

عمان کشوری با اقتصاد متنوع و پویا است که فرصت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاری و کسب و کار فراهم می‌کند. در این کشور، صنایع مختلفی وجود دارند که پتانسیل بالایی برای سودآوری و رشد دارند.

در این مقاله، به معرفی برخی از مهم‌ترین صنایع پر سود و آینده دار عمان برای ثبت شرکت می‌پردازیم.

صنعت توضیحات پتانسیل سودآوری پتانسیل رشد
نفت و گاز عمان یکی از کشورهای صادرکننده نفت و گاز در جهان است. این کشور دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است که یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد آن را تشکیل می‌دهد. بسیار بالا بالا
گردشگری عمان کشوری با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. این کشور دارای سواحل زیبا، کوه‌های سر به فلک کشیده، و آثار تاریخی ارزشمندی است. بالا بالا
معدن عمان دارای ذخایر معدنی فراوانی است که شامل مس، طلا، نقره، و کرومیت است. بالا بالا
کشاورزی عمان کشوری با آب و هوای گرم و خشک است. با این حال، این کشور دارای بخش کشاورزی فعالی است که محصولاتی مانند خرما، ماهی، و لبنیات را تولید می‌کند. متوسط بالا
خدمات عمان دارای بخش خدمات فعالی است که شامل بخش‌های مختلف مانند حمل و نقل، ارتباطات، و مالی است. متوسط بالا
تولیدی عمان کشوری با جمعیت رو به رشد است که نیاز به محصولات و خدمات متنوعی دارد. این کشور همچنین دارای نیروی کار ماهر و ارزان قیمتی است که می‌تواند برای صنایع تولیدی جذاب باشد. بالا بالا

نتیجه‌گیری

عمان کشوری با اقتصاد پویا و فرصت‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری و کسب و کار است. صنایع مختلفی در این کشور وجود دارند که پتانسیل بالایی برای سودآوری و رشد دارند.

اگر قصد دارید در عمان کسب و کار راه اندازی کنید، توصیه می‌کنیم که صنایع پر سود و آینده دار این کشور را بررسی کنید.

نیروی کار ماهر و ارزان در عمان
نیروی کار ماهر و ارزان در عمان

نیروی کار ماهر و ارزان در عمان

عمان کشوری با اقتصاد رو به رشد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوان است. این کشور دارای نیروی کار مهاجر و ارزان قیمتی است که یکی از مهم‌ترین مزایای آن برای سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود.

عمان، قطب نیروی کار ارزان در منطقه

عمان دارای نیروی کار مهاجری است که حدود 50 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد. این نیروی کار عمدتاً از کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان، و فیلیپین هستند و دارای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

هزینه نیروی کار در عمان نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه پایین است. این امر یکی از دلایل اصلی جذب مهاجران به این کشور است. همچنین، عمان دارای قوانین و مقررات نسبتاً آسانی برای اشتغال مهاجران است.

مزایا نیروی کار ارزان عمان برای سرمایه‌گذاران خارجی

نیروی کار ارزان عمان می‌تواند مزایای زیادی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کند. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌های تولید: نیروی کار ارزان می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید و افزایش سودآوری کسب و کارها کمک کند.
  • دسترسی به نیروی کار ماهر: عمان دارای نیروی کار مهاجری است که دارای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند. این امر می‌تواند به سرمایه‌گذاران خارجی کمک کند تا نیازهای خود را در زمینه‌های مختلف تامین کنند.
  • تنوع نیروی کار: نیروی کار عمان از تنوع ملی و فرهنگی برخوردار است. این امر می‌تواند به سرمایه‌گذاران خارجی کمک کند تا به بازارهای مختلف دسترسی داشته باشند.

عمان، مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی

با توجه به مزایای ذکر شده، عمان می‌تواند مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد. این کشور فرصت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه‌های مختلف مانند نفت و گاز، معدن، گردشگری، و خدمات فراهم می‌کند.

ثبت شرکت در عمان؛ بازار کسب‌وکار
ثبت شرکت در عمان؛ بازار کسب‌وکار

بازار کسب‌وکار در عمان

عمان بازاری بکر به همراه فرصت‌های عالی نسب به بازار دبی ایجاد می‌کند! همه چیز به هوش و نبوغ شما در پیاده سازی کسب و کار و جذب مشتری بر می گردد.
این بازار در کنار کسب‌وکار فیزیکی به شدت برای کسب‌وکار اینترنتی مستعد است برای مثال شما به راحتی کسب و کاری که در ایران یا دبی جواب گرفته است را بجای رقابت با آن، آن را به بازار عمان منتقل کنید! فرقی نمی‌کند که این کار را در بستر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام انجام دهید یا وب سایت آن را ایجاد کنید در هر صورت شما یکه تازی خواهید کرد.

با این تفاوت که عمان به شما اجازه میدهد فراتر حرکت کنید و همان خدمات را به کشورهای دیگر هم بدون محدودیت ارائه دهید

حمایت دولت از کارآفرینان
حمایت دولت از کارآفرینان

ثبت شرکت در عمان: حمایت دولت از کارآفرینان

دولت عمان حمایت‌های مختلفی را از کارآفرینان ارائه می‌دهد. برخی از مهم‌ترین این حمایت‌ها عبارتند از:

  • حمایت مالی: دولت عمان از طریق ارائه تسهیلات مالی، از کارآفرینان حمایت می‌کند. این تسهیلات می‌تواند شامل وام‌های بدون بهره، وام‌های با بهره کم، و کمک‌های مالی باشد. (برای استفاده از این مورد نیاز به کارکرد 6 ماهه حساب شرکتی شما است و با توجه به کارکرد حساب و طرح توجیهی شما تسهیلات تعلق میگیرد)
  • حمایت آموزشی: دولت عمان از طریق ارائه آموزش‌های مختلف، از کارآفرینان حمایت می‌کند. این آموزش‌ها می‌تواند شامل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های مدیریتی، و آموزش‌های بازاریابی باشد.
  • حمایت قانونی: دولت عمان از طریق تسهیل قوانین و مقررات، از کارآفرینان حمایت می‌کند. این تسهیل‌ها می‌تواند شامل کاهش هزینه‌های ثبت شرکت، کاهش مالیات‌ها، و کاهش موانع قانونی باشد.
  • حمایت تبلیغاتی: دولت عمان از طریق تبلیغات و اطلاع‌رسانی، از کارآفرینان حمایت می‌کند. این تبلیغات می‌تواند به معرفی کسب و کارهای کارآفرینان و جذب مشتریان کمک کند.
  • فضا و تجهيزات: دولت عمان مشابه پارک های علم و فناوری در ایران فضا و تجهیزاتی را برای استارت آپ‌ها در نظر گرفته است که به صورت کاملا رایگان می توانید از آنها استفاده کنید.

دولت عمان برنامه‌های حمایتی مختلفی را برای کارآفرینان ارائه می‌دهد. برخی از مهم‌ترین این برنامه‌ها عبارتند از:

  • صندوق کارآفرینی عمان: این صندوق از طریق ارائه تسهیلات مالی، از کارآفرینان حمایت می‌کند.
  • مرکز کارآفرینی عمان: این مرکز از طریق ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های مختلف، از کارآفرینان حمایت می‌کند.
  • شبکه کارآفرینان عمان: این شبکه از طریق ایجاد ارتباط بین کارآفرینان، از آنها حمایت می‌کند.
ثبت شرکت در عمان: مراحل توسعه کار
ثبت شرکت در عمان: مراحل توسعه کار

ثبت شرکت در عمان: مراحل توسعه کار

راحل توسعه کار بعد از ثبت شرکت در عمان

بعد از ثبت شرکت در عمان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید مراحل زیر را برای توسعه کار خود طی کنند:

  • انتخاب مکان مناسب: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید مکان مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنند. این مکان باید با حوزه فعالیت کسب و کار، نیازهای مشتریان و اهداف کسب و کار مطابقت داشته باشد.
  • بازاریابی و تبلیغات: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید برای معرفی کسب و کار خود به مشتریان، اقدامات بازاریابی و تبلیغاتی انجام دهند. این اقدامات می‌تواند شامل تبلیغات در رسانه‌های مختلف، شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری، و ایجاد شبکه‌های ارتباطی با مشتریان باشد.
  • توسعه محصولات و خدمات: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید محصولات و خدمات خود را به طور مداوم توسعه دهند تا نیازهای مشتریان را برآورده کنند. این توسعه می‌تواند شامل بهبود کیفیت محصولات و خدمات، ارائه محصولات و خدمات جدید، و گسترش بازارهای هدف باشد.
  • توسعه منابع انسانی: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید منابع انسانی خود را به طور مداوم توسعه دهند تا کسب و کار خود را گسترش دهند. این توسعه می‌تواند شامل آموزش و توانمندسازی کارکنان، جذب و حفظ استعدادهای برتر، و ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب باشد.
  • توسعه مالی: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید منابع مالی خود را به طور مداوم توسعه دهند تا کسب و کار خود را گسترش دهند. این توسعه می‌تواند شامل جذب سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش فروش و سودآوری، و کاهش هزینه‌ها باشد.

توسعه کار در عمان یک فرآیند پیچیده و زمان‌بر است. کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید برای موفقیت در این فرآیند، برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات موثری انجام دهند.

جدیدترین قوانین ثبت شرکت در عمان

جدیدترین قوانین ثبت شرکت در عمان 2024

  • نیازی به پرینت حساب و عدم سوء پیشینه نیست
  • نیازی به بلوکه وجه یا سپرده مالی نیست
  • فقط با کپی پاسپورت

در ادامه بروزترین قوانین این کشور و همینطور آخرین تغییراتی که در سامانه اینترنتی ثبت شرکت‌های عمان میباشد را به راحت ترین شکل ممکن در اختیارتان قرار دهیم که می تواند به شما درباره تصمیمتان کمک کند. مواردی که در ادامه به آن پرداخته می‌شود توسط افراد حقوقی و وکلای با تجربه تهیه و تنظیم شده است از این رو مطالعه آن را اکیدا پیشنهاد می دهیم. به شما 100% این اطمینان را می دهیم که به پاسخ تمامی سوالات خود خواهید رسید. اگر زمان کافی برای مطالعه این محتوا را ندارید می توانید از طریق فرم مشاوره رایگان و یا چت آنلاین از کارشناسان ما مشاوره تخصصی دریافت کنید.

انگیزه ثبت شرکت در عمان چیست؟

دلایل گوناگونی برای ثبت شرکت در عمان وجود دارد اما بعد از بررسی متوجه شدیم اکثر مشتریان ما موارد زیر را در نظر داشتند:

  • ناامیدی از فضای کسب‌وکار در ایران، امتحان مجدد شانس در محیطی جدید
  • انتخاب عمان بعد از تحلیل و بررسی و با توجه به تجربه قبلی
  • حفظ ارزش دارایی با خرید ملک یا … برای آینده
  • در جستجوی کشوری آرام برای سالهای بازنشستگی هستند و اگرچه نیازی به کار ندارند، اما شاید بخواهند کسب و کاری هم داشته باشند.
  • استفاده از عمان به عنوان یک کشور واسط برای صادرات و واردات
  • تسهیل مهاجرت به اروپا با ثبت شرکت و اقامت در عمان
  • از نظر اقتصادی: روابط دوجانبه عالی و توافق نامه تجارت آزاد عمان با ایالات متحده، برابری سرمایه‌گذاران آمریکایی با سرمایه‌گذاران عمانی، ثبات اقتصاد داخلی عمان با ایجاد تنوع و سرمایه گذاری خارجی از طریق ایجاد بنادر و مناطق آزاد متعدد مانند صحار و…
  • از نظر سیاسی: ثبات سیاسی این کشور برای سرمایه گذاران ایرانی در مقابل رفتارهای عجیب امارات و دبی، روابط سیاسی صلح آمیز عمان و عدم ایجاد تنش در 32 سال گذشته برخلاف اکثر کشور های شورای همکاری خلیج فارس، داشتن مناسبات نزدیک با تهران برای مسقط باعث شده توانایی استقلال را در برابر عربستان سعودی تا حدی حفظ کند، عمانی ها در سیاست خارجی خود، از سیاست موازنه مثبت بهره می برند.
  • از نظر اجتماعی: حفظ روابط عمان با غرب، آمریکا، اروپا، روسیه و چین، موقعیت استراتژیک عمان در دریای عمان و هم چنین خلیح فارس، بسیار برجسته و مهم است، با توجه به این موقعیت، مسقط تلاش کرده تا از هر گونه جنجال آفرینی و بحران سازی منطقه‌ ای و سیاسی پرهیز کند، عمان از کشور های مهم عضو شورای همکاری خلیج فارس بوده و با ایران رابطه مستحکمی داشته و دارد.
ثبت شرکت در عمان
ثبت شرکت در عمان

شرایط ثبت شرکت در عمان

  • قیمت ثبت شرکت  49 میلیون تومان هزینه دارد. 
  • ثبت شرکت در عمان با مالکیت ۱۰۰ درصدی بدون نیاز به شریک عمانی برای کلیه خارجی ها امکان پذیر شده است، بویژه ایرانی ها که عمان را دروازه ای برای ورود به تجارت جهانی می بینند.
  • ثبت شرکت در عمان هیچ پیش نیازی ندارد.
  • ثبت شرکت در عمان نیازی به سپرده بانکی ندارد.
  • در کوتاه ترین زمان ممکن قابل انجام است.
  • سن متقاضی برای ثبت شرکت انفرادی باید (18) سال باشد.
  • رزرو یک نام تجاری برای شرکت
  • یک کپی از پاسپورت شریک یا شرکا

نکات مهم ثبت شرکت در عمان

  • وقتی صحبت از ثبت شرکت می شود، بر خلاف ایران شما می توانید برای مثال همزمان مجوز صادرات و واردات بگیرید و آرایشگاه مردانه هم داشته باشید، بنابراین تعدد نشاط ها (نشاط ترجمه عربی مجوز فعالیت است) ممکن است.
  • بهترین حالت ثبت شرکت برای خارجی ها که ما ایرانی ها هم جزو آنها محاسبه می شویم، شرکت با مسئولیت محدود است، مگر اینکه بخواهید با میلیاردها تومان دارایی خود سرمایه گذاری کنید.
  • شرکت مسئولیت محدود خود به چندین درجه از ممتاز، درجه یک،‌ دو، سه و چهار تقسیم می شود، ما خودمان درجه ۴ ثبت کرده ایم و هر وقت رشد مالی بالایی داشتیم به راحتی ارتقا می دهیم. اما اگر کسی بخواهد شما را سرکیسه کند به شما ثبت شرکت ممتاز پیشنهاد می دهد.
  • ثبت شرکت پیش نیاز اقامت است. هزینه اقامت و بحث های آن جدا از ثبت شرکت است و ثبت شرکت به تنهایی مجوز بازکردن حساب بانکی بین المللی و فعالیت در عمان نیست.
مزایا و معایب ثبت شرکت در عمان
مزایا و معایب ثبت شرکت در عمان

مزایا و معایب ثبت شرکت در عمان

عمان یکی از پویاترین کشورهای عربی در شبه جزیره عربستان محسوب می شود. رشد سریع اقتصاد به عمان کمک کرده است تا از لحاظ اقتصادی و مالی از سایر کشورها بهتر عمل کند. این کشور قبلاً به دارایی های نفتی خودش بسیار وابسته بود اما در سالهای اخیر تجارت نفت جای خودش را به سرمایه گذاری های جدیدی داده است.

مزایای ثبت شرکت در عمان

  • اقتصاد منعطف عمان: عمان به عنوان کشوری در نظر گرفته می شود که رشد سریعی را تجربه می کند. این کشور بازارهای خود را آزاد کرده است و فرصت های تجاری را برای سرمایه گذاران خارجی باز کرده است. همه چیز به هوش و نبوغ شما در استفاده از این خدمات بر می گردد.
  • موقعیت استراتژیک عمان: عمان در منطقه مهمی از جغرافیای حمل و نقل دریایی قرار دارد. از طریق ایران به آسیا، از مرزهای زمینی با کلیه کشورهای حاشیه خلیج فارس و از جنوب با آفریقا و خط های کشتیرانی دایمی با آمریکا و اروپا برقرار است.
  • زیرساخت های مدرن: سرعت توسعه زیرساخت ها در عمان شگفت انگیز است. توسعه سریع بنادر بزرگ، راه اندازی خطوط کشتیرانی، توسعه حمل و نقل جاده ای،‌ راه اندازی خطوط هوایی با کیفیت و … دایما در حال کم کردن ریسک سرمایه گذاری در این کشور هستند.
  • تجارت دوست: عمانی ها از قدیم تاجران معروفی بوده اند. امروزه هم این کشور با داشتن قراردادهای تجاری زیاد با کشورهای مختلف دنیا نشان داده است که به داد و ستد علاقه دارد. بیش از ۳۵ توافقنامه تجاری با کشورهای مختلف حاکی از اعتماد متقابل کشورها و عمان بوده است. با فعالیت در عمان می توانید بازارهای وسیعی علاوه بر این کشور در دیگر اقتصادهای بزرگ جهان همچون آمریکا پیدا کنید.
  • معافیت مالیاتی: در عمان، حرفه های تجاری مالیات نمی پردازند، اما مالیات بر ارزش افزوده برای برخی از کسب و کارها وجود دارد.
    • نیازی به بلوکه پول شما در بانک نیست
    • با یک سهامدار شرکت قابل ثبت است
    • مالکیت ۱۰۰درصدی شرکت توسط شخص ایرانی
    • بدون نیاز به حضور شما شرکت قابل ثبت است

مشکلات ثبت شرکت در عمان

  • قانون به نفع اتباع عمانی است!
  • سرمایه گذار با چالشهایی رو به رو است مثلا کشور ۵ میلیون جمعیت دارد!

مدت زمان و هزینه ثبت شرکت

مدت زمان ثبت شرکت بسته به عملکرد کارکنان وزارت تجارت از ۷ تا ۱۴ روز متغیر است

 

هزینه ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت فقط 50 میلیون تومان پرداخت کنید! مجموعه عمان ثبت با کمترین هزینه ممکن برای شما ثبت شرکت را انجام میدهد همین الآن میتوانید با کارشناس حقوقی مجموعه تماس بگیرید.

هزینه ثبت شرکت در حال حاضر  49 میلیون تومان  (شرکت درجه ۴)

دریافتی دولت عمان 83 ریال
مکتب سند (مثل پلیس ۱۰+) 57 ریال
ثبت شرکت غیرحضوری وزارتخانه 35 ریال
کارگزاری (دریافتی ما) * 100 ریال
مجموعاْ 275 ریال عمان 49 میلیون تومان
  • ** هزینه کارگزاری، هزینه ای است که شما بابت اطمینان از روند انجام صحیح امور ثبت شرکت در تهران و مسقط توسط یک کارگزاری معتبر می پردازید.
  • هزینه های مشاوره در دفاتر تهران و مسقط پیش و پس از ثبت شرکت و هزینه های انجام امور اداری شرکت تا پایان آن را نیز جزو موارد فوق در نظر بگیرید.
  • هزینه های دیگری که با انجام ثبت شرکت غیرحضوری توسط ما معاف می شوید: هزینه های پرواز به عمان + اقامت هتل + خوردوخوراک + هزینه های جابجایی به تعداد نفرات سهامداران

 

دریافت اقامت در عمان از طریق ثبت شرکت

با توجه به کاهش زیاد هزینه ثبت شرکت افرادی که تمایل دارند صاحب کسب و کار شوند و شرکت ثبت کنند، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن ۲۰ روز اقامت را دریافت بکنند که می توانند حساب بین المللی و حساب شرکتی را ایجاد و با تمام دنیا مراوده مالی داشته باشند.

افرادی که تمایل دارند در شرکت استخدام شوند و اقامت عمان دریافت کنند می توانند با تایید کارفرما اقامت دو ساله دریافت کنند و هزینه و مراحل انجام اقامت به عهده کارفرما خواهد بود.

انواع شرکت در عمان: راهنمای کامل برای سرمایه‌گذاران
انواع شرکت در عمان: راهنمای کامل برای سرمایه‌گذاران

انواع شرکت در عمان: راهنمای کامل برای سرمایه‌گذاران

ساختار شرکت، اولین تصمیم مهمی است که سرمایه‌گذاران در هنگام ثبت شرکت در عمان باید اتخاذ کنند. انتخاب ساختار مناسب شرکت، تأثیر زیادی بر نحوه اداره شرکت، میزان مسئولیت سرمایه‌گذاران و سایر مسائل دارد. در عمان، انواع مختلفی از شرکت‌ها قابل ثبت هستند. هر یک از این شرکت‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند.

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

شرکت با مسئولیت محدود یکی از محبوب‌ترین انواع شرکت‌ها در عمان است. این نوع شرکت برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​مناسب است. شرکت‌های با مسئولیت محدود دارای حداقل دو سهامدار و مسئولیت سهامداران در شرکت با مسئولیت محدود محدود به میزان سرمایه‌ای است که در شرکت آورده‌اند.

هزینه ثبت شرکت در عمان

تعداد ویزا

کارمند

سرمایه 

(ریال عمان)

شرکت درجه چهار (پیشنهادی)

49 میلیون تومان

15

از 0 تا 25 هزار 

شرکت درجه سه

325 ریال عمان

30

از 25 هزار تا 50 هزار 

شرکت درجه دو

375 ریال عمان

60

از 50 هزار تا 100 هزار 

شرکت درجه اولی

475 ریال عمان

نامحدود

از 100 هزار تا 150 هزار 

شرکت ممتاز

825 ریال عمان

نامحدود

بیش از 150 هزار 



شرکت سهامی عام (PLC)

شرکت سهامی عام شرکتی است که سهام آن برای عموم قابل خرید و فروش است. این نوع شرکت برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر و سازمان‌ها مناسب است. شرکت‌های سهامی عام باید حداقل 500 سهامدار داشته باشند. سهام شرکت‌های سهامی عام در بورس اوراق بهادار عمان قابل معامله هستند.

شرکت سهامی خاص (LLC)

شرکت سهامی خاص شرکتی است که سهام آن برای عموم قابل خرید و فروش نیست. این نوع شرکت برای کسب‌وکارهای خصوصی مناسب است. شرکت‌های سهامی خاص باید حداقل سه سهامدار داشته باشند. سهام شرکت‌های سهامی خاص در بورس اوراق بهادار عمان قابل معامله نیستند.

شرکت با مشارکت محدود (LLP)

شرکت با مشارکت محدود شرکتی است که دارای دو نوع شریک است: شریک عمومی و شریک محدود. شریک عمومی مسئولیت نامحدود در قبال بدهی‌ها و تعهدات شرکت دارد. شریک محدود مسئولیت محدود به میزان سرمایه خود دارد. شرکت‌های با مشارکت محدود باید حداقل دو شریک داشته باشند.

نمایندگی بازرگانی (آژانس)

نمایندگی بازرگانی شرکتی است که برای تبلیغ، توزیع محصول یا خدمات یک شرکت خارجی در عمان تأسیس می‌شود. نمایندگی‌های بازرگانی معمولاً توسط شرکت‌های خارجی برای گسترش فعالیت‌های خود در عمان تأسیس می‌شوند.

شعبه شرکت خارجی

شعبه شرکت خارجی شرکتی است که در عمان فعالیت می‌کند اما تابعیت از شرکت مادر خود در کشور دیگری دارد. شعبه‌های شرکت خارجی معمولاً توسط شرکت‌های بزرگ برای گسترش فعالیت‌های خود در عمان تأسیس می‌شوند.

نمایندگی

نمایندگی شرکتی است که برای تحقیقات بازاری یا آگهی و تبلیغات تأسیس می‌شود. نمایندگی‌ها معمولاً توسط شرکت‌های خارجی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد بازار عمان یا تبلیغ محصولات و خدمات خود تأسیس می‌شوند.

چگونه بهترین ساختار شرکت را برای خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین ساختار شرکت برای خود، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه و نوع کسب‌وکار شما
  • میزان مسئولیتی که می‌خواهید بپذیرید
  • میزان سرمایه‌ای که می‌خواهید برای شرکت خود سرمایه‌گذاری کنید
  • هدف‌های بلندمدت شما برای شرکت

مشاوره با عمان ثبت جهت ثبت شرکت

مشاوره با عمان ثبت جهت ثبت شرکت می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین ساختار شرکت را برای خود انتخاب کنید. عمان ثبت می‌تواند به شما در درک تفاوت‌های بین انواع شرکت‌های مختلف کمک کند و به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد ساختار شرکت خود کمک کند.

نتیجه‌گیری

انتخاب ساختار مناسب شرکت، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که سرمایه‌گذاران در هنگام ثبت شرکت در عمان باید اتخاذ کنند. انتخاب ساختار مناسب شرکت می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت شرکت شما داشته باشد.

انواع شرکت در عمان: راهنمای کامل برای سرمایه‌گذاران
انواع شرکت در عمان: راهنمای کامل برای سرمایه‌گذاران

مراحل ثبت شرکت در عمان

در ادامه مقاله، اجازه دهید قدم به قدم مراحل ثبت شرکت در عمان را برای شما توضیح بدهیم و می خواهیم پیش از هر چیزی به شما اطمینان خاطر بدهیم ما آمادگی داریم شرکت شما را با حداقل هزینه ثبت کنیم.

۱. ثبت یک نام تجاری اولین قدم برای ثبت شرکت در عمان

در ابتدا باید یک نام تجاری انتخاب کنید و این نام تکراری نباشد و مورد تایید وزارت تجارت قرار بگیرد. انتخاب نام تجاری یا برند مانند چهره شرکت شما است و مشتریان شما بعد از شنیدن نام تجاری شما ذهنیتی برایشان ایجاد میشود باید مطمئن شوید نامی که انتخاب میکنید به شخص یا مذهب خاصی توهین نمی کند!

    • نام تجاری باید عربی باشد و مطابق با آداب و سنن عمومی کشور عمان باشد.
    • قبلاً نباید در وزارت تجارت عمان ثبت شده باشد.
    • کلمه (عمان یا عمانی) می تواند توسط شرکت ها/موسساتی که سرمایه آنها 500000 ریال عمانی یا بالاتر باشد، استفاده شود.
    • نام رودخانه ها و شهرها و مکان های معروف کشورهای عربی می تواند استفاده شود.
    • نام شخصیت های ممتاز بر اساس تخصص (ابن النافیس، ابن هیثم) و غیره قابل استفاده است.
    • اگر سرمایه‌گذار پسر/دختر داشته باشد، نام تجاری می‌تواند عنوان (ابو {نام پسر یا دختر}) را داشته باشد.
    • ترجمه انگلیسی اسم عربی شما می تواند تکراری باشد.

   محدودیت های نام تجاری

    • یک نام تجاری نمی تواند از جمع بستن یک نام تجاری دیگر ایجاد شود. مثال: شرکت رویاهای شرقی در صورت وجود نام رویای شرقی غیر قابل ثبت است.
    • نام شهرها و شهرهای غیر عربی مجاز نیست. شما نمی توانید بنویسید رویای شرقی تهران
    • نام کشورهای عربی یا خارجی مانند لبنان، عربستان و غیره مجاز نیست.
    • عبارت مادر یا دختر در نام تجاری مجاز نیست.
    • نام شخصی سرمایه گذار یا شریک خارجی در نام تجاری مجاز نیست، مگر اینکه آن نام یک شرکت ثبت شده در خارج از کشور باشد. (سرمایه گذاری خارجی)
    • نام قبیله با افزودن (آل) جایز نیست.
    • نام شرکای صغیر/ زیر سن قانونی جز در شرکت های با مسئولیت محدود مجاز نمی باشد.
    • اسامی خاص فقط در صورتی مجاز هستند که به نام سرمایه گذار اشاره کنند.
    • کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند درخواست خود را ارائه دهند. 

۲. انتخاب نوع شرکت

یکی از ساختار های درج شده زیر را باید انتخاب کنید

انواع شرکت ها در عمان انواع شرکت ها در عمان
شرکت مشارکت محدود
General partnership
شرکت با مسئولیت محدود
(توصیه شده برای همه خارجی ها)
Limited partnership
شرکت سهامی عام
Limited liability company
(LLC)
شركت سهامي
Joint Stock Company
هولدينگ
Holding Companies
شعبه شركت‌هاي خارجي
Branch Office
شرکت نمایندگی
Representative Companies

شركت سرمايه گذاري مشترك
Joint Venture

 

۳. تعیین شرکا و امضای صورتجلسه

در مرحله سوم شرکا مشخص می شوند و در صورت وجود یک نفر نیز می توان شرکت را ثبت کرد. در نهایت زیر اوراق صورتجلسه امضا می شود.

۴. ارائه صورتجلسه و پاسپورت به وزارت تجارت عمان

برای تایید ثبت شرکت در نهایت صورتجلسه و پاسپورت مالک و یا اعضای شرکت به وزارت تجارت عمان تحویل داده می شود.

۵. گرفتن ترخیص بلدیه و عقد ایجار و دیگر مجوزهای مورد نیاز

بسته به نوع فعالیت نیاز دارید در مورد ترخیص بلدیه و عقد ایجار با شهرداری و پلیس سلطنتی مراجعه کنید.

 

۶. اقدام برای گرفتن ویزا

بعد از تکمیل مراحل ثبت شرکت می توانید برای گرفتن ویزا اقدام کنید.

۷. دریافت مهر شرکت

مهر شرکت را می توان به عنوان امضای یک نهاد تجاری در نظر گرفت که روی سربرگ استفاده میشود. این مسئله وقتی در حال معامله با سهامدارن شرکت هستید ضروری است و از اسناد تجاری در برابر جعل محافظت میکند.

۸. افتتاح حساب بانکی

هر کسب و کاری نیاز به انجام معاملات تجاری دارد. و برای داشتن آن یک حساب تجاری بانکی لازم است خب قطعا نیاز به تحقیق در مورد بانک می باشد و بانکی را برای افتتاح حساب انتخاب کنید که نیاز های تجاری شما را برآورده کند

۹. مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین راه

مناسب‌ترین راه همکاری با متخصص های حرفه ای با تجربه در کسب و کار می باشد که توانایی راهنمایی شما جهت انجام و عبور آسان از مراحل قانونی را دارند.

مجموعه ثبت عمان تخصص لازم و کافی، جهت ارائه خدمات ثبت شرکت در سریع ترین زمان ممکن را بدون نیاز به حضور شما دارد، برای ثبت شرکت در کشور عمان همین الآن میتوانید با کارشناس حقوقی مجموعه تماس بگیرید.

مراحل ثبت شرکت در عمان
مراحل ثبت شرکت در عمان

مراحل بعد از ثبت شرکت در عمان

بعد از اینکه ثبت شرکت شما تکمیل شد. چند مورد زیر را می توانید در نظر بگیرید

استخدام نیرو برای شرکت

با توجه به انعطاف پذیری لازم نهاد های تجاری عمان جهت استخدام نیروی بین المللی، شما توانایی جذب و استخدام استعداد از هر کشوری را خواهید داشت

تکمیل مراحل ویزا

در مرحله ای که شما موفق به انتخاب نیروی مستعد شدید نوبت به دریافت ویزا کاری عمان برای کارمندان و ویزای کارفرما و سرمایه گذار برای کارفرمایان و سرمایه گذاران می شود

ثبت نام کارکنان زیر نظر شرکت

در ادامه کارکنان شما باید به عنوان بخشی از شرکت تان تایید شوند و برای این کار نیاز به ثبت نام آنها دارید.

فرصت‌های تجاری در عمان
فرصت‌های تجاری در عمان

فرصت‌های تجاری در عمان

اگر در حال برنامه ریزی برای تشکیل شرکت در عمان هستید، در اینجا برخی از سودآورترین ایده های تجاری جدید در بازار عمان آورده شده است.

  • شرکت های استارتاپی

در خاورمیانه، به ویژه در مسقط، پایتخت عمان حوزه فعالیت وسیعی در زمینه استارت آپ های مبتنی بر فناوری ایجاد شده است. تجارت الکترونیک و خدمات الکترونیکی بر پایه موبایل در اولویت قرار دارند.

  • خدمات مبتنی بر مدیریت و هماهنگی همایش ها و …

حاشیه سود بالایی در مدیریت رویدادها در عمان وجود دارد. آژانس های خلاق می توانند در این زمینه وارد شده و با استفاده از ارتباطات خود در زمینه مدیریت و برگزاری جلسات، همایش ها و دیگر رویدادهای هنری فعالیت کنند.

  • گردشگری و توریسم

با تلاش دولت عمان برای پیشرفت و بهبود صنعت گردشگری و سفر، این بخش به خوبی در این کشور شکوفا شده است. در زمینه گردشگری عمان دایما در حال رشد و پیشرفت است.

  • رستوران و فست فود و کافی شاپ

رستوران و فست فود در صورتی که در دارای مدیریت صحیح و درست بوده و به درک خوبی از فرهنگ این کشور رسیده باشند، هرگز در مسیر شغلی خود شکست نمی خورند.

  • شرکت تعمیر و نگهداری تاسیسات

یک شرکت تعمیر و نگهداری تاسیسات به ساختمان های مسکونی و تجاری کمک می‌کند تا تأسیسات خود را همیشه در وضعیت خوب نگه داشته و در صورت نیاز تعمیر کنند. با توجه به بالابودن دستمزد خدمات در عمان این مورد حتما جوابگو است.

  • فروشگاه های کالا

فروشگاه کالا در عمان یک گزینه عالی برای شروع یک تجارت در عمان است زیرا این کشور به صادرات و واردات خود به کشورهای مختلف شریک وابسته است. اگر کسی بتواند این کالاها را با نرخ ارزان‌تری وارد کند و آنها را در فروشگاه ذخیره کند، بازده خوبی انتظار می‌رود. تامین از چند برند و چندین محصول باعث جذب مشتریان بیشتر و گسترش کسب و کار می شود. فروشگاه کالا می تواند از لوازم تعمیرات خانه گرفته تا لوازم شیرینی پزی را در بر بگیرد.

بخش مراقبت های بهداشتی و زیبایی نیز علاوه بر موارد بالا همیشه نمونه خوبی برای شروع یک کسب و کار در عمان است.

شرکت های معروف ایرانی در عمان
شرکت های معروف ایرانی در عمان

شرکت های ایرانی در عمان

سال ۲۰۱۴ حسن روحانی رئیس جمهور اسبق ایران به عمان سفر کرد، در آن زمان تعداد شرکتهای ایرانی ثبت شده در عمان ۲۶۳ شرکت بود. که قرارداد های همکاری در بخش های عمرانی امضا شدند و در نتیجه این عملکرد ۳۱ شرکت جدید ثبت شد. عمان قبل از این سفر همواره روابط نسبتا متعادلی با ایران داشته است.

شرکت_های-ایرانی-در-عمان

در سال ۲۰۱۵ تعداد ۵۰ شرکت دیگر اضافه شد!

در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۷۵ شرکت دیگر!

در سال ۲۰۱۷ تعداد ۲۸۸ شرکت، که در همین سال به ۸۰۷ شرکت رسید!

در سال ۲۰۱۸ تعداد ۳۵۶ شرکت دیگر اضافه شد!

و این تعداد هرسال در حال افزایش است.

الآن جمعیت ایرانیان عمان بیش از ۱۰هزار نفر است

به گزارش پرتال Invest Easy، تمرکز بیشتر فعالیت های تجاری عمانی-ایرانی بر فعالیت های تجاری در مقیاس کوچک مرتبط با خرده فروشی و عمده فروشی، پیمانکاری، کارگاه های آلومینیوم، محصولات سیمان، مسافرت و گردشگری، هماهنگی پزشکی، فروش خودرو و قطعات یدکی خودرو است.

نتایج سفر رئیسی (رئیس جمهور ایران) در سال ۲۰۲۲ 

  • امضای ۱۲ سند همکاری در حوضه های مختلف
  • فعال سازی پست میان ایران و عمان
  • راه اندازی دفتر تجاری ایران در عمان
  • سرمایه گذاری ایران
  • همکاری اقتصادی میان تهران و مسقط
  • تاسیس شرکت‌های ایرانی در عمان در بخش‌های گردشگری، معدن و غذا و پیشنهاداتی برای شرکت‌های عمانی برای تولید محصولات ایرانی وجود داشت.
  • صادرات محصولات عمان و کاهش عوارض گمرکی محصولات عمانی در ایران
  • افزایش مبادلات تجاری عمان و ایران به دنبال دستیابی به 5 میلیارد دلار در چند سال آینده از طریق مبادلات تجاری و باز کردن مسیرهای حمل و نقل دریایی بین دو کشور هستیم
  • و مواردی که هنوز علنی نشده

شرکت های برتر عمان

قبل از انتقال کسب و کار تان به عمان باید ببینید رقبا یا شرکت های مشابه چه واکنشی به این منطقه داشتند اینجا لیست برترین شرکت های مسقط رو قرار دادیم: برای مشاهده روی لینک های زیر کلیک کنید

لیست برترین شرکت های مسقط | Top Companies in Oman | شرکت های برتر در عمان

كشورهای سرمایه‌گذار در عمان
كشورهای سرمایه‌گذار در عمان

از چه کشورهایی در عمان ثبت شرکت کردند و میکنند


در سالهای اخیر، تعداد ثبت شرکت در عمان به طور پیوسته افزایش یافته است، که نشان‌دهنده رشد اقتصادی و محیط کسب‌وکار جذاب
است. در اینجا برخی از آمار کلیدی آورده شده است:

کشورهای برتر بر اساس تعداد ثبت شرکت

  1. هند
  2. پاکستان
  3. ایران
  4. چین
  5. امارات متحده عربی
  6. ایاالت متحده آمریکا
  7. بریتانیا
  8. سنگاپور
  9. آفریقای جنوبی
  10. فرانسه
  11. آلمان

ضمن اینکه تعداد مشاغل جدید ثبت شده در عمان سال 2023 بر اساس منابع بانک جهانی 5804 بوده است.

كشورهای برتر سرمایه‌گذار در عمان
كشورهای برتر سرمایه‌گذار در عمان

چه کشورهایی بیشترین میزان سرمایه گذاری را در عمان انجام داده اند؟

آمریکا و انگلیس در حال سرمایه گذاری های کلانی در این کشور هستند، به موازات این سرمایه گذاری ها، تعداد زیادی توریست سالانه در حال ورود به کشور عمان هستند، اگرچه این میزان با کشورهای رقیب مانند امارات و قطر کمتر است، اما شیب سریعی دارد.

سرمایه-گذاری-آمریکا-در-عمان

آمریکایی ها بیشترین سرمایه گذاری را در سال گذشته در عمان انجام داده اند.

سرمایه-گذاری-انگلیس-در-عمان

سرمایه گذاری رو به رشد انگلیسی ها در عمان

توریست-عمان

جریان درآمدی عمان از هجوم توریست ها به سرزمین های آرام و آفتابی این کشور

آمار قابل توجه دیگر

● تعداد شرکتهای ایرانی ثبت شده در عمان سال :2023 بیش از 500
صنعتهای محبوب برای سرمایه‌گذاری خارجی: نفت و گاز، معدن، ساخت‌وساز، گردشگری، خدمات
تشویق‌های دولتی برای سرمایه‌گذاران خارجی: اقامت، معافیت‌های مالیاتی، دسترسی به نیروی کار خارجی

چرا ثبت شرکت برای عمان مهم است

انتظار میرود روند افزایش ثبت شرکت در عمان در سالهای آینده نیز ادامه یابد. این امر به دلیل عوامل مختلفی از جمله:
● رشد اقتصادی مداوم
● اصالحات بیشتر دولت برای بهبود محیط کسب‌وکار
● افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی

اهمیت زبان در عمان
اهمیت زبان در عمان

زبان: کلید ورود به عمان ؟!

زبان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی در هر جامعه‌ای است. زبان به ما امکان می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم، افکار و احساسات خود را بیان کنیم و اطلاعات را به اشتراک بگذاریم.

در عمان، زبان عربی زبان رسمی کشور است. زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم در عمان رواج دارد.

برای اینکه کسب و کار خودتون رو راه بندازید نیازی به تسلط زبان انگلیسی یا عربی ندارید اما قطعا در سرعت رشد شما بی تاثیر نیست. 

اکثر افرادی که عمان رو برای راه‌اندازی کسب‌وکار انتخاب کردند در ابتدا به زبان‌های عربی و انگلیسی تسلطی نداشتند اما با قرار‌گرفتن در محیط این محارت رو فرا گرفتند.

کارت اقامت عمان یا بطاقه
کارت اقامت عمان یا بطاقه

کارت اقامت عمان یا بطاقه

کارت اقامت عمان یا بطاقه، یک کارت الکترونیکی است که به شهروندان خارجی مقیم عمان اعطا می‌شود. این کارت، نشان‌دهنده اقامت قانونی فرد در عمان است و برای انجام بسیاری از امور قانونی و اداری در این کشور، ضروری است.

کارت اقامت عمان، حاوی اطلاعات شخصی فرد مانند نام، نام خانوادگی، ملیت، تاریخ تولد، شماره پاسپورت و اطلاعات مربوط به کارفرما یا حامی وی است. این کارت، همچنین حاوی یک عکس دیجیتال از فرد است.

افراد خارجی که قصد اقامت در عمان را دارند، باید برای دریافت کارت اقامت، درخواست خود را به اداره وضعیت مدنی پلیس سلطنتی عمان (ROP) ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت اقامت، عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • ویزای اقامت معتبر
  • هزینه‌های صدور کارت اقامت

فرآیند صدور کارت اقامت عمان، معمولاً حدود یک روز طول می‌کشد.

افتتاح حساب بانکی در عمان
افتتاح حساب بانکی در عمان

افتتاح حساب بانکی در عمان

چرا افتتاح حساب بانکی در عمان؟ عمان به دلیل بی‌طرفی و باثباتی سیاسی و ارزی توسط سرمایه‌گذاران بین المللی و مدیران کسب‌و‌کار به عنوان یکی از پلتفرم‌های پررونق انتخاب شده است. سلطان نشین دروازه ای برای مشاغل جهت انتقال و گسترش ایده های تجاری از یک کشور GCC به کشور دیگر فراهم می کند. ایده راه اندازی یک کسب و کار در عمان به فرآیند افتتاح حساب بانکی شرکت به صورت منصفانه ختم نمی شود، بلکه چندین مرحله جلوتر است که شامل وظایفی مانند پرداختن به مالیات، ویزا، خدمات IP و غیره می شود.

بانک‌های مهم عمان

  • بانک مسقط (پیشنهاد ما برای ایرانیان)
  • بانک ظفار
  • بانک ملی عمان
  • بانک اسلامی علیز
  • بانک عربی عمان
  • بانک نیزوا
  • عضو بانک
  • بانک سهار
  • بانک عمان بیروت
  • HSBC عمان

در صورت نیاز به مشاوره در این مورد لطفا از طریق تماس سریع ارتباط بگیرید.

ماليات در عمان
ماليات در عمان

مالیات در عمان

مالیات در عمان (خيلي خلاصه): اگر تراکنش سالانه شما بیشتر از 100 هزار ریال باشد یا سود سالانه کسب و کار شما بیشتر از 20 هزار ریال باشد شامل مالیات خواهید شد، مالیات بر شرکت در عمان بر حسب درآمد خالصی است که شرکت‌ها در حین انجام فعالیت تجاری خود، معمولاً در طول یک سال مالی، کسب می‌کنند. حداکثر نرخ مالیات بر شرکت در عمان 15 درصد از سود خالص است.
🟢  حساب شخصی معاف از مالیات است 

ثبت شرکت در عمان; طرح تجاری یا بیزینس پلن
ثبت شرکت در عمان; طرح تجاری یا بیزینس پلن

ثبت شرکت در عمان; طرح تجاری یا بیزینس پلن

اولین قدم از مراحل ثبت شرکت در عمان، تدوین طرح تجاری دقیق بر اساس اهداف کسب‌وکار است. بیزینس پلن، مانند یک نقشه راه عمل می‌کند و پستی‌وبلندی مسیر تجارت را به شما نشان می‌دهد. بنابراین باید در طراحی آن دقت کنید تا بتوانید به‌درستی در خصوص نوع شرکت و شیوه سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرید.

برای این مرحله می تونید از طریق دکمه تماس سریع با ما ارتباط بگیرید.

حقوق کارگر ساده در عمان برای استخدام
حقوق کارگر ساده در عمان برای استخدام

حقوق کارگر ساده در عمان برای استخدام

حقوق كارگر ساده در عمان بسته به توافق کارفرما می باشد و معمولا بین 150 ریال تا 400 ریال است اما این مبلغ برای استخدام نیروی کار هندی و پاکستانی تا 100 ریال هم مشهود بوده، این موضوع نشان دهنده این است که شما با هزینه های پایین توانایی استخدام و به کارگیری نیروی کار هستید!

در عمان ساعت کاری معمولا بین ۴۰-۴۸ ساعت در هفته و روزهای جمعه و شنبه روزهای تعطیل کاری است و ویزای کار برای افراد بین ۲۱-۶۰ سال صادر می‌شود

ویزای کاری عمان دوساله و قابل تمدید می‌باشد که توسط کارفرما اخذ خواهد شد در ضمن در عمان مسکن و خوراک به عهده کارفرما می‌باشد برای همین دولت عمان سخت گیری بیشتری نسبت به افرادی که بعد از دریافت اقامت درخواست تغییر شغل را دارند خواهد داشت و بدون رضایت کارفرما امکان پذیر نخواهد بود.

اجاره دفتر کار و انواع دفتر کار در عمان
اجاره دفتر کار و انواع دفتر کار در عمان

اجاره دفتر کار و انواع دفتر کار در عمان

اگر قصد دارید در عمان کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید یا آن را گسترش دهید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، اجاره دفتر کار است. دفتر کار مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.

نوع دفتر کار فضای دفتر امکانات هزینه مناسب برای
معمولی ساده و کاربردی محدود 150 تا 350 ریال کسب و کارهای کوچک و متوسط
لوکس مجلل و مجهز کامل 400 ریال به بالا کسب و کارهای بزرگ و شرکت‌های چند ملیتی
اشتراکی مشترک محدود 110 تا 200 ریال کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها
مجازی ندارد محدود تا 100 ریال کسب و کارهای آنلاین

در هنگام اجاره دفتر کار در عمان، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • موقعیت: موقعیت دفتر کار یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر بگیرید. دفتر کار باید در مکانی قرار داشته باشد که دسترسی به آن برای مشتریان و شرکای تجاری شما آسان باشد.
  • اندازه: اندازه دفتر کار باید متناسب با نیازهای کسب و کار شما باشد. اگر کسب و کار کوچکی دارید، نیازی به اجاره دفتر کار بزرگ ندارید.
  • امکانات: دفتر کار باید دارای امکاناتی باشد که برای کسب و کار شما ضروری است. این امکانات می‌تواند شامل اینترنت پرسرعت، تلفن، پارکینگ و غیره باشد.
  • هزینه: هزینه اجاره دفتر کار در عمان بسته به موقعیت، اندازه و امکانات دفتر کار متفاوت است. قبل از امضای قرارداد اجاره، حتماً هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌های شارژ و مالیات را نیز در نظر بگیرید.
مشاغل پردرآمد در عمان
مشاغل پردرآمد در عمان

مشاغل پردرآمد در عمان

حقوق های برتر در عمان: تمام مبالغ زیر میانگین حقوق ماهانه می باشد که از طریق داده های موجود در چند شرکت استخدامی جمع آوری شده است.

  • مدیر فنی – چند ملیتی: 33,425 دلار
  • مدیر عامل  – شرکت محلی: 23,875 دلار
  • مدیر کل هتل: 13870 دلار
  • معلم / مدیر ارشد: 10830 دلار
  • مدیر املاک: 8405 دلار
  • وکیل: 8233 دلار
  • مدیر پروژه ساخت و ساز: 7913 دلار
  • مدیر منابع انسانی: 6976 دلار
  • مدیر استخدام: 7239 دلار
  • مدیر فناوری اطلاعات: 7333 دلار
  • مدیر حساب روابط عمومی: 5910 دلار
  • مدیر فروش/بازاریابی: 5307 دلار
  • مدیر مدیریت امکانات: 5263 دلار
  • پزشک عمومی مراقبت های بهداشتی: 4670 دلار
  • ویرایشگر: 4820 دلار
  • مدیر دفتر: 4619 دلار
  • متخصص بازاریابی دیجیتال: 4088 دلار
  • مدیر شعبه بانک: 2769 دلار
  • مدیر فروش: 3716 دلار
  • مجری لجستیک: 3453 دلار
  • حسابدار ارشد: 3263 دلار
  • مدیر منابع انسانی: 2856 دلار
  • مسئول پذیرش: 1620 دلار
  • میانگین کلی: 7846 دلار

استخدام‌کنندگانی که در نظرسنجی ما شرکت کردند، همچنان خلیج‌فارس را مکانی جذاب برای کار با پیش‌بینی افزایش متوسط ​​دستمزد در سراسر منطقه از 2-3 تا 5 درصد در سال جاری می دانند.

زندگی در عمان برای ایرانیان
زندگی در عمان برای ایرانیان

زندگی در عمان برای ایرانیان

در حالت کلی مردم عمان و ایران عقاید مذهبی بسیار نزدیکی دارند و به همین علت کشور عمان برای زندگی مکان مناسبی محسوب می‌شود. به احتمال زیاد روند کند انجام کار‌‌های اداری در عمان برای ایرانیان نا آشنا نیست. اما شاید برخی از قوانین و سنت‌های این کشور مانند بلند نخندیدن در خیابان و قوانین سخت گیرانه برای تغییر شغل کمی زندگی در عمان را برای ایرانیان سخت کند. بد نیست بدانید که آب و هوای گرم و مرطوب این کشور هم ممکن برای برخی ایرانیان چندان جذاب نباشد.

لازم به ذکر است که ایران و عمان از نظر سیاسی روابط بسیار خوبی با هم دارند. به همین دلیل شرایط مهاجرت به عمان و زندگی در این کشور برای ایرانیان چندان دشوار نخواهد بود. در کنار این موارد عادت به رانندگی با اتومبیل شخصی در جاده‌های این کشور یکی از مسائلی است که زندگی در عمان را برای ایرانیان جذاب کرده است. با این وجود هزینه زندگی در عمان برای ایرانیان کمی بالا است.

تمامی این موارد، کشور عمان را به یکی از بهترین مکان‌ها برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کرده است. با وجود اینکه زندگی در کشور عمان هزینه‌ی زیادی را می‌طلبد اما با توجه به ارزش بالای پول این کشور و امکانات ویژه متقابلا شما می‌توانید درآمد ایده آلی را در این کشور داشته باشید. فراموش نکنید کشور عمان برای زندگی ایرانیان می‎‌تواند یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های پیش رو باشد. در صورتی که قصد دارید به این کشور سفر و مهاجرت کنید، قبل از هرچیزی لازم است شرایط کشور عمان برای زندگی را بدانید. در مرحله‌ی بعدی از افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت دارند کمک بگیرید تا بهترین و مناسب ترین راه را به شما نشان دهند.

هزینه های زندگی در عمان
هزینه های زندگی در عمان

هزینه های زندگی در عمان

هزینه های زندگی در عمان به عوامل مختلفی مانند سبک زندگی، شهر محل اقامت و وضعیت اقتصادی بستگی دارد. به طور کلی، هزینه های زندگی در عمان نسبتاً بالا است و از ایران گران تر است.

نوع سکونت نرخ اجاره ماهانه (ریال) نرخ اجاره روزانه (ریال)
خانه 120 تا 500 (بسته به لایف استایل)
هاستل 120 تا 150 8
خوابگاه 90
هتل (روزانه) شروع از 20 ریال
هاستل (روزانه) شروع از 7 ریال

هزینه های دیگر:

آیتم هزینه (ریال)
حمل و نقل (بنزین) تقریباً 4.5 لیتر برای هر ریال
اجاره ماشین ماهانه از 150 ریال
تاکسی اینترنتی (بسته به مسیر) از 1 تا 10 ریال و بیشتر
خوراک ماهانه هر نفر حدوداً 40 تا 150 ریال (بسته به لایف استایل)
پوشاک هزینه متغیر، مشابه ایران با توجه به برند مورد نظر

 

صفر تا ۱۰۰ ثبت شرکت در عمان ثبت
صفر تا ۱۰۰ ثبت شرکت در عمان ثبت

صفر تا ۱۰۰ ثبت شرکت در عمان ثبت

این مراحل ۷ تا ۱۴ روز زمان میبرد و ثبت شرکت شما انجام می شود.

۱. تنظیم قرارداد اولیه با موسسه حقوقی عمان ثبت

در رابطه با هر یک از امورات ثبتی، موکل ابتدا در دفتر مؤسسه حضور یافته و پس از مشاوره رایگان با کارشناس مربوطه و پس از حصول اطمینان اقدام به امضای قراداد نماید، در صورتی که موکل زمان کافی برای حضور در محل شرکت را نداشته باشند ، کارشناسان مجموعه به صورت رایگان در محل موکل حضور می یابند و پس از عقد قرارداد، امورات به صورت غیر حضوری قابل انجام می باشد.

۲. تکمیل مدارک مورد نیاز توسط شما

ارسال و تحویل کپی پاسپورت به موکل موسسه

۳. تنظیم مدارک و ارجاع به سازمان مربوطه

پس از آن مدارک توسط مؤسسه بررسی شده، صورتجلسات صادر و اقدامات مورد نیاز از طرف عمان ثبت به عنوان وکیل پرونده به نیابت از شما انجام می گردد، سپس مدارک توسط کارشناسان فوق حرفه ای مجموعه به سازمان و ارگان مربوطه ارسال شده و کارشناس پرونده تا زمان حصول نتیجه پیگیر کار شما می شود.

۴. پیگیری حضوری در مرکز وزارت تجاره عمان

موکل از سمت شما برای تایید اطلاعات به صورت حضوری در مرکز وازارت تجاره عمان پیگیری می کند و پاسخ را دریافت می کند.

وقتی اوضاع اقتصادی نابسامان است، ارزش دارایی های شما کمتر می شود و نمی توانید برای آینده تصمیم درستی بگیرید، ممکن است فکر مهاجرت به سرتان بزند. همانطور که به سر ما و میلیون ها ایرانی دیگر زد.

به کجا بروم؟ چگونه بروم؟ چقدر هزینه کنم؟

همه این سوالات همانطور که برای شما پیش می آید برای ما هم پیش آمد. هیچ جا پاسخ روشنی به سوالات ما داده نشده بود. اما بالاخره باید شروع می کردیم. ما در یک فضای مبهم و تاریک قدم برداشتیم، هزینه های زیادی متقبل شدیم تا مسیری که تاریک و ترسناک بود را امروز روشن کنیم و در جاده شما نور بتابانیم.

عمان ثبت حکایت تیم ماست که قصد دارد تجربه های خود را با شما به اشتراک بگذارد و قدم به قدم مسیر پیش رو را با شما همراه شود.

می توانید اطلاعات کامل شرکت ما را در بخش منوی سایت، قسمت تایید هویت با مراجعه به وبسایت وزارت تجارت عمان ببینید.

سوالات متداول

فهرست محتوا

98 دیدگاه برای “ثبت شرکت در عمان

  1. امید گفته:

    سلام و وقت بخیر
    من طراح گرافیک هستم و میخوام با ثبت شرکت در عمان امکان فعالیت تجاری در عمان و همچنین دریافت حساب بانکی با قابلیت تراکنش بین‌المللی رو داشته باشم.
    ۱- میخواستم بدونم برای این کار باید هزینه ثبت شرکت + هزینه اقامت(یعنی ۳۵۰ + ۸۵۰ و مجموعه ۱۲۰۰ ریال) رو پرداخت کنم؟ درسته؟
    ۲- آیا در زمان دریافت حساب بانکی با مشکلی بخاطر ملیت روبرو نمیشم؟ چون دبی اصلا کارت بانکی به ایرانی‌ها نمیده و برای هر خدماتی هزینه قابل توجهی گرفته میشه
    در کل میخوام بدونم مجموع هزینه‌ها به چه صورتی هست تا بتونم اقدام کنم.

  2. امیر جبلی گفته:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم هزینه افتتاح حساب بانکی چقدره و حداقل موجودی برای افتتاح حساب چقدره
    لطفا هرینه دریافت گواهینامه رانندگی هم بفرمایید
    ممنون

    • عمان ثبت گفته:

      درود حداقلی برای افتتاح حساب در عمان وجود نداره و با موجودی صفر هم می تونید افتتاح حساب رو انجام بدید هزینه دولتی تبدیل گواهینامه ایران به عمان 33 ریاله.

  3. علی گفته:

    سلام من تولید کننده تجهیزات ساخت اسکلت بتن ساختمان هستم ایا میتونم در عمان این کار را انجام دهم

  4. آرش گفته:

    سلام، وقت بخیر.
    من به عنوان فریلنسر فعالیت می‌کنم و برای افتتاح حساب بین‌المللی به فکر ثبت شرکت در عمان هستم. میخواستم بپرسم آیا بجز هزینه‌های ثبت شرکت، لازمه مبلغی هم سرمایه‌گذاری بشه حتما؟ دوم این که آیا حتما باید افرادی استخدام بکنم؟ و سوم این که بعد از دریافت اقامت، امکان افتتاح حساب بانکی به اسم شخص و خانواده‌اش هم ممکنه یا صرفا به اسم شرکت؟

    • عمان ثبت گفته:

      سلام شما بعد از ثبت شرکت و دریافت اقامت نیاز به سرمایه گذاری و بلوکه وجه ندارید، علاوه بر این نیازی به استخدام نیست و می تونید هم حساب شخصی به نام خودتون و هم خانوادتون دریافت کنید در کنار حساب شرکتی

  5. سوسن گفته:

    سلام
    میشه شرکت تاسیس کرد و فقط حساب بانکی داشته باشیم و یا خانه خرید یا الزاما باید شرکت فعال باشد

  6. سید محمد گفته:

    سلام
    لطفا بگید چه فعالیت های منتخبی, امکان ثبت شرکت با مالکیت ۱۰۰ درصد خارجی رو در منطقه اصلی عمان دارند
    ممنونم.

  7. مهرداد گفته:

    سلام
    ایا در شرکتهایی که قبلا ثبت کردید و یا شرکتهای دیگر کاریابی برای ایرانیان انجام میدهید؟ (کارشناس آی تی هستم)

  8. محمد گفته:

    با سلام
    من میخواهم در دو حوزه گردشگری و دیجیتال مارکتینگ در عمان فعالیت کنم. آیا نیازی به ثبت دو شرکت مجزا هست یا خیر؟ و آیا غیر از هزینه ثبت شرکت باید آورده دیگری هم داشته باشیم یا خیر؟ مثلا سپرده بانکی یا سهام شرکت؟
    ممنون

    • عمان ثبت گفته:

      سلام وقت‌تون بخير، ثبت شرکت در عمان برخلاف ایران مشابه هلدینگ است شما می توانید شرکتی را در چند فعالیت نامرتبط به ثبت برسانید برای مثال فعالیت کافه، رستوران، صادرات و واردات یا گردشگری و دیجیتال مارکتینگ و برای هر کدام آدرس جدا یا آدرس مشترک داشته باشید. در ضمن نیاز به سپرده یا احراز سرمایه ندارید.

    • عمان ثبت گفته:

      سلام وقت بخیر تعداد سهامدار شرکت می تونه تا 6 نفر در نظر گرفته بشه اما برای اعضای خانواده می تونید اقامت خانواده سهامدار بگیرید. برای مثال فرد سهامدار می تونه درخواست اقامت خانواده برای پدر، مادر، همسر و فرزندان بده

  9. الهامی گفته:

    سلام روزبخیر
    امکان اینکه به عنوان نفر اصلی، ثبت شرکت رو انجام بدیم و بعد از اقامت دنبال استخدام شدن در جای بگردیم وجود داره؟

    • عمان ثبت گفته:

      سلام وقت بخير، بله با اقامت عمان شما توانایی حضور بلند مدت در عمان رو دارید که می تونید با شرکت های مختلف کار بکنید به دو صورت اول به صورت پروژه ای از طرف شرکت هستش یا اینکه استخدام بشید که برای اینکار تبدیل ویزای شما توسط خود کارفرما انجام میشود.

  10. داریوش امینی گفته:

    باسلام و احترام و سپاس از فعالیت عمان ثبت، در مورد مشاغل مورد نیاز در شرکت‌های عمانی اگر اطلاعات بیشتر ارائه شود خوب است. حتما برای افرادی می‌خواهند فقط از طریق شغلی اقدام کنند مفید خواهد بود. با تشكر

    • عمان ثبت گفته:

      داخل محیط که قرار میگیرید به مرور بعد از ۶ ماه این مسئله رفع میشه.
      پیش نیاز مهاجرت به عمان و راه اندازی کسب و کار فقط پاسپورت شماست

  11. سامان گفته:

    باسلام.خواستم بپرسم حداقل هزینه دلاری برای افتتاح حساب بانکی برای ثبت شرکت درجه۴ در کشور عمان چقدر می باشد؟خیلی ممنون از راهنمایی خوب شما

    • عمان ثبت گفته:

      با سلام و احترام برای افتتاح حساب بانکی شما هزینه های زیر رو باید بپردازید
      ثبت شرکت به مبلغ 350 ریال
      دریافت اقامت به مبلغ 850 ریال هر ریال معادل 2.6 دلار است

    • عمان ثبت گفته:

      شما می تونید شرکت تون رو یک نفره در عمان به ثبت برسونید کلا یک شرکت تا 6 سهامدار می تونه داشته باشه و حداقل سهام برای هر نفر 10 درصد خواهد بود

  12. علاوی گفته:

    سلام و وقت بخیر
    آیا بعد از ثبت شرکت فقط یک نوع خاص از خدمات می توان ارائه داد یا خیر؟ مثلا امکان ارائه خدمات آموزش مثل اموزش زبان انگلیسی و همزمان خدمات کامپیوتری از طریق یک شرکت وجود دارد یا خیر؟
    ضمنا در صورت امکان بفرمایید مجموع هزینه های ثبت شرکت و اخذ اقامت چقدر است؟

    • عمان ثبت گفته:

      سلام وقت تون بخیر سیستم ثبت شرکت در عمان متفاوت است یعنی شما می تونید داخل شرکت خودتون برای مثال 20 فعالیت نامرتبط داشته باشید مثل رستوران، کافه، دفتر صادراتی، و فعالیت های نامرتبط دیگه و در هر زمان هم میتونید به این فعالیت ها اضافه کنید.

  13. محسن گفته:

    من ۳۸ ساله متاهل و یک دختر ۹ ساله دارم و در حال حاظر طلافروش هستم آیا امکانش هست در عمان هم در این شغل ادامه کار داشته باشم؟

  14. محمد شریف گفته:

    سلام خسته نباشید من مایل ب ثبت شرکت و صادرات و واردات ب کشور عمان هستم
    میخواستم بدونم ک برای من مدرک خاصی لازم نیست ؟ و اقامتش چطوریه بعد از ثبت شرکت ب صورت خودکار اقامت میگیریم ؟

    • عمان ثبت گفته:

      سلام برای ثبت شرکت فقط کپی پاسپورت با شیش ماه انقضا مورد نیاز است بعد از ثبت شرکت می تونید درخواست اقامت ارسال کنید که 30 روز کاری زمان می برد.
      لطفا از طریق دکمه تماس سریع پایین سمت چپ با ما ارتباط بگیرید همکاران من توضیحات لازم رو به شما میدن

    • عمان ثبت گفته:

      سلام وقت تون بخیر منظور از حضوری یعنی اینکه شما در عمان تشریف داشته باشید جهت حضور در دفتر عمان شرکت، اطلاعات تایید هویت شرکت رو می تونید از سربرگ وب سایت بررسی کنید

  15. حسین گفته:

    سلام،
    لطفا بفرمایید آیا نیاز هست که هر سال یا هر دو سال یک بار بابت تمدید مجوز شرکت اقدام کنیم یا نیازی نیست؟
    هزینه سالیانه هر شرکت که باید به دولت عمان پرداخت شود چقدر است؟
    صاحب شرکت باید حتما در عمان حضور داشته باشد یا نیازی نیست؟
    آیا باید حتما دفتر فیزیکی برای شرکت داشته باشیم یا دفتر مجازی هم می توان ثبت کرد؟

    • عمان ثبت گفته:

      سلام وقت تون بخیر هر سه سال یک بار باید نسبت به تمدید شرکت اقدام کنید
      صاحب شرکت باید حداقل هر شش ماه یک بار وارد عمان شود
      برای تمدید مجوز شرکت نیاز به دفتر فیزیکی خواهید داشت ولی همان ابتدا نیاز نیست دفتر فیزیکی داشته باشید بعد از انجام بررسی ها و ایجاد ارتباطات می تونید اقدام به این کار کنید

  16. کامران گفته:

    با سلام و آرزوی سلامتی،
    بعد از ثبت شرکت، میزان مالیات بر درآمد، ارزش افزوده و هزینه های احتمالی دیگر چقدر است؟
    آیا در عمان مناطق آزاد هم وجود دارند؟ مزایای احتمالی آن ها نسبت به سرزمین اصلی چیست؟
    ممنون

    • عمان ثبت گفته:

      سلام، مالیات ۱۵ درصد به ازای سود شرکت در صورتی که گردش مالی شرکت شما بیشتر از ۱۰۰ هزار ریال عمان باشد معادل حدودا ۱۴ میلیارد تومان در این لحظه، ارزش افزوده ۵ درصد است
      بله در عمان مناطق آزاد زیادی وجود داره که معافیت مالیاتی و حمایت های دولتی از مزایای این مناطق است

  17. سپیده گفته:

    سلام وقت بخیر آیا برای اتباع کشور های خارجی امکان کار در فیلد کشاورزی در کشور عمان وجود دارد؟

  18. وحید گفته:

    سلام
    من مهندس برق هستم ودر حال حاظر در ایران جواز کسب فعال دارم میتونم در عمان شرکت خدمات فنی مهندسی تاسیس کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  19. سجاد نوبری گفته:

    سلام وقت بخیر برای ثبت شرکت موسسع هنری در عمان چه هزینه ای از اول تا اجاره دفتر در عمان نیاز است؟ ما سه نفر هستیم و دز ایران موسسه هنری نقاشی ایرانی داریم

  20. رسول گفته:

    باسلام اگر هزینه ثبت شرکت ۴۵۰ ریال است ،هزینه اقامت ۲ساله کسی که شرکت به نامش هست چقدر میشه. ممنونم از شما

    • عمان ثبت گفته:

      با سلام و احترام هزینه ثبت شرکت کاهش پیدا کرده و الآن ۳۵۰ ریال است، لطفا از طریق دکمه سبز رنگ تماس سریع پایین سمت چپ ارتباط بگیرید

  21. محمد مهدي زاده گفته:

    سلام. دکتر دامپزشک با 25 سال سابقه مدیریت مرغداری، گوشتی، تخم‌گذار، مادر، هستم. برای ثبت شرکت و اجازه کار در عمان از کجا باید شروع کنم؟ ممنون
    واتس آپ من 09153111803

  22. محمد گفته:

    سلام ضمن تشکر از مطالب عالی ارائه شده لطفا در مورد حذف شدن ویزا توضیح بفرمایید که عملیاتی شده و چه تاثیری روی مناسبات میگذارد.

    • عمان ثبت گفته:

      سلام، نیازی نیست در لحظه اقدام بکنید اما بعدا برای تمدید ثبت شرکت بعد از سه سال نیاز به ارائه ی فعالیت هایی هستید و همینطور ارائه آدرس دفتر فیزیکی که معمولا افراد تراکنش هایی رو برای فعالیت شرکت از طریق حساب بانکی شرکت انجام میدن در نظر داشته باشید که هر شش ماه یک بار باید پاسپورت شما مهر ورود و خروج به عمان رو داشته باشه، در غیر این صورت اقامت شما لغو میشود

  23. شیوا تابش گفته:

    لطفا بفرمایید چطور میتونم درخواست ثبت شرکت در عمان و اقامت بدم ممنون میشم هر چه سریعتر پاسخ بدید

    • عمان ثبت گفته:

      با سلام؛ بله روی دکمه سبز رنگ پایین وب سایت سمت چپ کلیک کنید و از طریق واتساپ درخواست خودتون رو ارسال کنید همکاران من در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

  24. الهام علیرضایی گفته:

    با سلام
    من مراحل ثبت شرکت و اقامت ام رو با دوستان این شرکت انجام دادم ، و تمام امور شرکت در کمال اعتماد انجام شده و از مسیر کار ، پشتیبانی و همینطوراخلاق حرفه ایه این دوستان کمال رضایت را دارم .
    با سپاس
    الهام علیرضایی

  25. میلاد گفته:

    به همه دوستانی که قصد دارند برای دریافت اقامت عمان اقدام کنند توصیه میکنم از خدمات عمان ثبت استفاده کنند. خیلی بعید میدونم جهت دیگری به اندازه ایشون کار ها را با صداقت و دلسوزی تمام پیگیری کنند. یک نکته مهم هم دوستانی که روز های ابتدایی را قصد دارند در هتل اقامت کنند حتما هتل گاردن یا نزدیک آن انتخاب کنند چون بهترین دسترسی را به مراکز اداری و بانکی داره. برای تردد هم اپلیکیشن اتاکسی را نصب کنید تا در هزینه ایاب و ذهاب صرفه جویی کنید. موفق و پیروز باشید

  26. امیر گفته:

    سلام وقت بخیر
    شما فرمودید هزیزنه ثبت شرکت ۴۵۰ ریال در صورتی که تو دیدگاه بالا خانم مریم پرسیده ۳۵۷۰ ریال شامل تمام هزیزنه ها میشه که فرمودید بله این اختلاف شما چه چیزهایی میشه؟

  27. سعید دالوند گفته:

    با سلام و احترام ،
    من متقاضی ثبت شرکت در عمان ( موضوع شرکت : تجاری – صادرت و واردات ) هستم . هدف از ثبت شرکت برای بنده ، توسعه تجارت در مسقط و البته اخذ اقامت موقت دو ساله و قابل تمدید برای خودم و خانواده است . جهت مراحل ثبت شرکت و امور بانکی و .. در عمان حضور پیدا نخواهم کرد و مایلم وکیل انجام بده . لطفا هزینه انجام کار ( پس از حداکثر تخفیف ) و مدت زمان انجام کار را اطلاع بفرمایید .

  28. مجتبی مسعودی گفته:

    سلام شرکت تجهیزات پزشکی صادرات واردات درعمان میخاهم ثبت کنم چقدر هزینه دارد وطی چه زمانی چه مدارکی لازم است

    • عمان ثبت گفته:

      با سلام و احترام؛
      بین ۳ تا ۱۰ روز کاری و فقط کپی پاسپورت سهام داران مورد نیاز است
      هزینه ثبت شرکت حضوری ۳۰۰ ریال غیر حضوری ۴۵۰ ریال
      با تشکر

    • آزاده گفته:

      سلام من در عمان باویزای کارمشغول کارهستم اگه بخوام شرکت ثبت کنم دیگه نیازی نیست که بعد از ثبت شرکت درخواست اقامت بدم؟درسته؟واسه ثبت سالن زیبایی نیازی به شریک عمانی هست یا خیر؟

  29. مریم گفته:

    سلام میشه بدونم این مبلغ ۳۵۷۰ ریال برای ثبت شرکت، تمام هزینه ها رو شامل میشه یا بعدا باید پرداختی داشته باشیم؟

    • عمان ثبت گفته:

      سلام روزتون بخیر، بله این مبلغ به صورت کامل تمام هزینه های ثبت شرکت رو پوشش داده و جهت ثبت شرکت فقط همین مبلغ رو پرداخت میکنید و شامل هیچ هزینه دیگری نخواهد بود اما توجه داشته باشید که ثبت شرکت و اقامت فرایندی جدا از هم هستند و اقامت هر سهامدار ۶۵۰ ریال و همسر سهامدار ۱۵۰ ریال و فرزندان زیر ۲۱ سال ۱۰۰ ریال است

      • رسول گفته:

        باسلام.اگر تمام هزینه های ثبت شرکت بصورت غیر حضوری ۴۵۰ریال هستش .پس هزینه اقامت دوساله کسی که شرکت به نامش هست چقدر میشه. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *