شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان

شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان

تا چه اندازه با شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان آشنا هستید؟ امروزه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که پزشکان و پرستاران برای مهاجرت کردن به سایر کشورها دارند، انتخاب یک مقصد مناسب می‌باشد. این‌ که کدام کشور دارای شرایط بهتر است، می‌تواند تاثیرات زیادی در انتخاب داشته باشد. مهاجرت کردن پزشکان و پرستاران به کشور عمان، می‌تواند یکی از بهترین و کم‌نظیر ترین انتخاب‌ها به حساب آید، چرا که این کشور در حال حاضر یکی از بهترین و توسعه یافته‌ترین کشورهای حاشیه خلیج فارس است که توانسته پیشرفته‌ترین امکانات را برای پزشکان و پرستاران مهاجر فراهم کند.

عمان توانسته است از چند دهه گذشته تاکنون با سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای که در حوزه‌های مختلف انجام داده است، به یکی از کشورهای درحال توسعه با رشد بالا تبدیل شود‌. همچنین ایجاد شرایط شغلی مناسب و اقتصاد رو به پیشرفت این کشور، شرایط ایده‌آلی را برای افراد فراهم نموده است. به همین دلیل شاهد مهاجرت بی‌سابقه‌ی پزشکان و پرستاران متخصص و ماهر به این کشور هستیم. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در رابطه با شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان توضیحاتی بدهیم. چنانچه پزشک یا پرستار هستید، برای یافتن اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

پزشکان ایرانی که قصد راه اندازی کلینیک در عمان را دارند می توانند مقاله راه اندازی کلینیک و مطب در عمان را مطالعه کنند.

جزئیات شرایط کاری پزشکان و پرستاران در عمان

با توجه به این‌که امروزه کشور عمان از لحاظ بهداشت و درمان توانسته است رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته باشد، سیاست‌های زیادی نیز برای جذب نیروهای خارجی به کار گرفته است. این کشور برای این‌که بتواند از لحاظ بهداشت و درمان به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کند، نیازمند پزشکان و پرستارانی است که آن‌ها را در این امر یاری کند. نکته مهم‌تر این موضوع است که به دلیل کمبود نیروی پزشکی ماهر، درحال حاضر این کشور به تعداد بالایی نیروی درمانی احتیاج دارد‌. از سوی دیگر باید بگوییم که بر اساس گفته مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان (NCSI)، نرخ جمعیت عمان توسعه پیدا کرده است.

به همین علت نیز تا سال ۲۰۴۰ به بیشتر از ۱۳ هزار پزشک و ۲ هزار دارو ساز احتیاج می‌باشد. در نتیجه می‌توان گفت که مهاجرت پزشکان و پرستاران مهاجر به عمان می‌تواند با رشد چشمگیری روبرو باشد. به عبارت دیگر باید بگوییم مشاغلی که با حوزه بهداشت و درمان در کشور عمان مرتبط می‌باشد، از پر تقاضا ترین شغل‌ها به حساب‌ می‌آیند. شرایط کار در عمان به گونه‌ای است که افراد متخصص از نظر اقتصادی و میزان درآمد افراد هیچگونه نگرانی نخواهند داشت. پرستاران و پزشکان به سرعت می‌توانند در این کشور رشد کرده و به درآمدهای ایده‌آل دست پیدا کنند. همچنین دولت عمان برای این دسته از افراد شرایط کار و زندگی ایده‌آلی را فراهم کرده است.

مهم‌ترین شرایط مهاجرت پزشکان به عمان

بیشتر پزشکان و پرستارانی که می‌خواهند به کشور عمان مهاجرت کنند باید در ابتدا مراحل خاصی را طی کنند. همچنین برای انجام این کار به اطلاعاتی احتیاج است که افراد پیش از مهاجرت باید آن را کامل کنند. اگر قصد سرمایه گذاری در عمان را دارید سرمایه گذاری پزشکان در عمان را مطالعه کنید. در ادامه لیستی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت پزشکان و پرستاران به عمان ذکر شده است.

۱. سابقه کار

 کادر بهداشت و درمان مانند پزشکان و پرستارانی که در ایران مشغول به کار هستند، باید حداقل ۲ الی ۳ سال سابقه فعالیت در این عرصه را داشته باشند.

۲. اخذ تاییدیه دیتا فلو (Data Flow)

 پزشکان برای اینکه بخواهند در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات، قطر و عمان مشغول به کار شوند احتیاج به این تاییدیه دارند. در واقع دیتا فلو همان پروسه بررسی مدارک و سوابق کاری می‌باشد.

۳. شرکت در آزمون پرومتریک ( prometrik )

پزشکانی که قصد مهاجرت کردن به کشور عمان را دارند باید در این آزمون شرکت کنند و حداقل نمره را در آن کسب نمایند. این آزمون توسط سازمان پرومتریک آمریکا برگزار می‌شود که مسئول برگزاری بسیاری از آزمون‌های بین المللی می‌باشد.

۴. گرفتن پیشنهاد کاری

پیش از این‌که بخواهید به کشور مربوطه مهاجرت کنید باید از سوی سازمان خاصی دعوت به همکاری شده باشید. سپس با ارائه کردن مدارک و سوابق کاری خود به این سازمان و تایید شدن مدارک می‌توانید مابقی کار خود را دنبال کنید.

۵. شرکت کردن در مصاحبه ویوا ( viva )

یکی دیگر از مهم‌ترین شرایط برای فعالیت‌های پزشکی در کشور عمان شرکت کردن در مصاحبه وایوا می‌باشد. این مصاحبه حضوری بوده و توسط وزارت بهداشت عمان برگزار می‌شود. متقاضیان این مصاحبه باید تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

covid 19 ga1266e0d9 1920
پزشکان در عمان

تخصص‌های پزشکی مورد نیاز کشور عمان

کشور عمان برای این‌که ساختار‌های بهداشت و درمان خود را توسعه و ارتقاء ببخشد، به تخصص‌های مختلفی احتیاج دارد. شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان امروزه به گونه‌ای بوده که افراد می‌توانند علاوه بر فعالیت‌های درمانی به ادامه تحصیل نیز بپردازند. چرا که دولت این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده است‌. یکی از مهم‌ترین تخصص‌هایی که مورد نیاز عمان می‌باشد، بهداشت دهان و دندان است.

برای بررسی آگهی استخدام پزشک و پرستار در عمان می توانید از طریق لینک های زیر اقدام کنید:

به عنوان مثال این کشور احتیاج دارد که در حوزه دهان و دندان متخصصان ارتودنسی، جراح فک و دندان و همچنین جراح اطفال متبحری داشته باشد. از دیگر تخصص‌های مهم که این کشور به آن احتیاج دارد متخصصین قلب و عروق و همچنین آزمایشگاه است.

ضروری‌ترین تخصص‌های پزشکی در کشور عمان

کشور عمان به پرستاران و پزشکان در تمامی زمینه‌ها نیاز دارد. اما شرایط کار برای پزشکان و پرستارانی که در زمینه‌های زیر فعالیت دارند، بهتر و دریافت اقامت آسان‌تر خواهد بود.

۱. تخصص‌های مربوط به بیمارستان و اتاق عمل

۲. گوش، حلق، بینی و زیبایی

۳. تخصص‌های مامایی

۴. تخصص‌های روانشناسی

۵. متخصص کلیه

۶. چشم پزشکی

۷. متخصص ریه

۸. متخصص ارتوپد

۹. پزشک اطفال

۱۰. دارو ساز

تمامی مواردی که در قسمت فوق ذکر شد، از مهم‌ترین تخصص‌هایی به حساب می‌آیند که کشور عمان به آن‌ها احتیاج دارد. علاوه‌ بر این موارد، چنانچه پرستار و پزشک هستید، می‌توانید برای دریافت اقامت این کشور و مشغول به کار شدن در آن به راحتی اقدام کنید.

حقوق پزشکان و پرستاران در عمان چگونه است؟

از جمله کشورهایی که بیشترین حقوق و دستمزد را برای کادر درمان در نظر گرفته است عمان می‌باشد. این طور به نظر می‌رسد که مهم‌ترین دلیل مهاجرت پزشکان و پرستاران به عمان نیز همین مورد باشد. در رابطه با حقوق کادر درمان در عمان باید بگوییم که کاملا به شغل و حوزه تخصص، میزان سابقه کار، مدرک تحصیلی و همچنین شهر محل فعالیت بستگی خواهد داشت. به همین دلیل نمی‌توان به صورت دقیق مبلغی را برای حقوق پزشکان و پرستاران عنوان کرد، چرا که دستمزد برخی کمتر و برخی بیشتر می‌باشد.

کمترین حقوقی که برای شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان در نظر گرفته شده، ۱۰۰۰ دلار می‌باشد. جالب است بدانید افراد برای این‌که به عمان مهاجرت کنند، احتیاج به طی روند سخت برای گرفتن ویزا ندارند. همچنین ایران نیز با کشور عمان رابطه سیاسی خوبی دارد. به همین علت بیشتر متخصصان کادر درمان برای فعالیت‌های خود به صورت گسترده و پیشرفته به این کشور مراجعه می‌کنند‌.

برای مهاجرت به عمان از کجا شروع کنیم؟

اگر پزشک و پرستار هستید، طبیعتا با اطلاع پیدا کردن از شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان ترغیب به مهاجرت به این کشور شده‌اید. در صورتی که بخواهید در این کشور فعالیت کنید، لازم است قبل از هرچیزی، هرآنچه باید راجب کشور عمان بدانید را بررسی کنید. سپس اطلاعات دقیق تحصیلی و شغلی خود را دسته‌بندی نمایید و شهرهای موردنظرتان برای زندگی در کشور عمان را الویت بندی کنید. در مرحله‌ی آخر می‌توانید با کمک گرفتن از مجموعه‌های متخصص و با تجربه در این زمینه، شرایط را برای مهاجرت به این کشور فراهم کنید.

فراموش نکنید از آنجایی که کشور عمان شرایط خوبی را برای پزشکان و پرستاران فراهم کرده‌است، همه ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. برای اینکه بتوانید جزو افرادی باشید که پذیرش این کشور را دریافت می‌کنند، لازم است از طریق راه‌های اصولی و مناسب اقدام کنید. در صورت بروز هرگونه سوال و نیاز به مشورت و راهنمایی پاسخگوی شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع