چرا باید برخی از امور را در یک کسب و کار برون سپاری کرد؟

Advantages and disadvantages of outsourcing

بیایید در ابتدا واژه برون سپاری را معنا کنیم. برون سپاری یعنی از دیدگاه اقتصادی بخش هایی از بیزینس را که ما فرصت نداریم، یا بخش هایی که انجام آن توسط خود ما صرفه اقتصادی ندارد یا در آن تخصص نداریم را به مجموعه های بیرونی واگذار کنیم. چرا این کار را می کنیم؟

زیرا مدیران کارکشته همیشه در جستجوی بهینه ترین حالت ممکن برای مدیریت یک کسب و کار هستند. به این خبر دقت کنید:

همکاری دو رقیب: ب‌ام‌و و دایملر مشترکا خودرو خودران می‌سازند

دویچه وله

شرکت های ماشین سازی بزرگ عموما صفر تا صد قطعات یک ماشین را به تنهایی نمی سازند و بسیاری از قطعات را از حتی از کارخانه های رقیب تهیه می کنند. این موضوع در دیگر شرکت های بزرگ دنیا نیز وجود دارد. اپل برای برخی از گوشی های آیفون خود از نمایشگرهای سامسونگ که مهم ترین رقیب این شرکت در حوزه تلفن های همراه است، بهره می برد.

اپل تمایل ندارد که برای تأمین قطعات محصولات به تأمین‌کننده‌ای واحد متکی باشد، اما چند سال است نمایشگرهای OLED به‌کاررفته در آیفون‌های مدرن را از سامسونگ می‌خرد. اپل امسال در تلاش برای کاهش وابستگی خود به سامسونگ سراغ آزمایش نمایشگرهای OLED شرکت BOE رفت، اما درنهایت این نمایشگرها از آزمایش‌های کیفیت‌سنجی اپل سربلند بیرون نیامدند. امروزه سامسونگ و ال‌جی در دنیای نمایشگرهای OLED حرف اول را می‌زنند و با اپل همکاری دارند (به‌خصوص سامسونگ) و منعقد شدن قرار دادن بین اپل و BOE می‌توانست به کاهش درآمدهای آن‌ها منتهی شود. 

شرکت های بزرگ دنیای فناوری از تکنولوژی یکدیگر برای توسعه بیزینس خود استفاده می کنند. لذا در این حوزه هر چیزی که به عملکرد بهتر کسب و کار کمک کند، هر چند وابسته به شرکت های رقیب باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

 از دیدگاه اقتصادی نیز لزومی ندارد که ما در یک کسب و کار صفر تا صد کلیه فعالیت ها را به تنهایی به عهده بگیریم. مهم ترین وظیفه ای که یک مدیر به طور کلی باید انجام دهد هماهنگی و بررسی عملکرد صحیح بخش های مختلف یک کسب و کار است.

ممکن است شما مدیر یک کسب و کار بزرگ نباشید، اما حتما شما نیز در جستجوی توسعه بهتر کسب و کار خود هستید و امیدوارید به یک نام و نشان جهانی تبدیل شوید.

اکنون سوال این است:

آیا شما به تنهایی قادرید از پس همه نیازهای توسعه ای خود برآیید؟

آیا به تمامی جوانب توسعه یک بیزینس مسلط هستید یا فکر می کنید نیاز دارید در این موضوع با یک سیستم مدون در خارج از مجموعه خود مشورت کنید؟

ما اینجا هستیم که در این مورد به شما کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع