چرا به شما تبریک می گوییم؟

congratulation

قصد ما از تبریک گفتن به شما این نیست که ستایش بیهوده و به منظور بازاریابی از شما کرده باشیم. ما از بابت موضوع دیگری خوشحال هستیم. اما این موضوع چیست؟

شما متوجه شده اید که باید تغییری اتفاق بیفتد

می خواهم در مورد این قضیه با یک مثال منظورم را روشن کنم. حتما بارها و بارها به بازارها، مال ها و … سر زده اید و دیده اید مردان و زنان زیادی در سنین جوانی یا پیری درون محل کارشان در انتظار مشتری نشسته اند. آن مردم پیری که در محل کارشان چشم به در دوخته اند هم در زمان نه چندان دوری جوان بوده اند و ان جوان ها هم روزگاری نه چندان دراز پیر خواهند شد. هر دو در انتظار مشتری نشسته، یکی که با ابزارهای مدرن تر آگاهی دارد تمام روزش را سرگرم استفاده از شبکه های اجتماعی است و آن یکی در سنین بالا حوصله و انرژی آموختن را ندارد. خیلی به ندرت پیش می آید که کتابی در دستشان قرار گرفته باشد یا به این بیندیشند که قرار است همیشه همینطور بماند؟ آن ها همه یک مشخصه ویژه دارند. گیر کرده اند.

دو تن از شاعران بزرگ و معاصر این وضعیت را به این ترتیب توصیف کرده اند:

گر به مردابی ز جریان ماند آب

از سکون خویش، نقصان یابد آب

جانش اقلیم تباهی‌ها شود

ژرفنایش گور ماهی‌ها شود

فروغ فرخزاد

بسان رود كه در نشيب دره سر به سنگ ميزند

رونده باش

اميد هيچ معجزي ز مرده نيست

 زنده باش

هوشنگ ابتهاج (سایه)

خانم فروغ و آقای ابتهاج درست گفته اند، نشستن شبانه روزی و منتظر تغییر خودبخودی ماندن، در نهایت وجود انسان را گورستان آرزوها و آرمانهایش می کند.

اما وقتی کسی متوجه می شود که گیر کرده است، یعنی یک قدم خیلی بزرگ برداشته است. یعنی به دنبال تغییر است و می خواهد از این وضعیت خلاصی پیدا کند. این قدم خیلی بزرگ با جستجو کردن شروع می شود و وقتی وارد این سایت شدید یعنی در جستجوی تغییر هستید. تغییری که باید اتفاق بیفتد و سیستم شما را بهبود بخشد.

به این دلیل به شما تبریک می گوییم.

شما در جستجوی برون سپاری هستید

نکته مهم دیگر این است که شما به دنبال برون سپاری مشکل هستید. این موضوع هم دست کمی از موضوع اول ندارد. شما به دنبال تغییر خودسرانه و ناگهانی نیستید و به این نتیجه رسیده اید که باید از یک تیم کمک بگیرید.

از آنجایی که صاحبان کسب و کار گاهی فکر می کنند کنترل تمام جنبه های توسعه کسب و کار خود را در دست دارند، کمتر به برون سپاری فکر می کنند. اما همه ما می دانیم که یک نفر به تنهایی همه چیز را نمی داند. بنابراین، از این نظر هم، شما شایسته تبریک هستید.

خوب است با یک مثال منظورمان را روشن کنیم.

 ما در مورد نحوه درست کردن میگوی عالی متخصص نیستیم، اما می‌توانیم به نحوه ترویج و فروش آن کمک کنیم. همانطور که یک رستوران دارای آشپز، پیشخدمت، ظرفشویی و تحویل دهنده است، داشتن یک متخصص در زمینه تبلیغات نیز مهم است، اما تبلیغات شامل طراحی تصاویر، انیمیشن، شبکه های اجتماعی، وب سایت و غیره و… است و داشتن همه این موارد خارج از مسئولیت رستوران است.

علاوه بر این، یک رستوران به همه این افراد به صورت تمام وقت نیاز ندارد و ممکن است نتواند هزینه های آنها را تامین کند، بنابراین بهترین راه حل این است که آن را به یک گروه ذیصلاح برون سپاری کنید. با برون سپاری این سیستم به یک شرکت دیگر شما از کلیه مزایای آن بهره مند می شوید و ممکن است به اندازه حقوق یک کارگر ساده هزینه کنید.

البته که این یک مثال بود و همانطور که می دانید توسعه کسب و کار که تخصص ماست در مارکتینگ خلاصه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع