درخواست بایدن از ایران: این کار را «نکنید.»

درخواست بایدن از ایران: این کار را «نکنید.»

«نمی خواهم اطلاعات محرمانه را فاش کنم، اما انتظار من این است که این اتفاق (پاسخ ایران به حمله اسرائیل) به زودی زود بیفتد.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در یک مداخله جویی آشکار و در حمایت از اسرائیل، از ایران خواست که به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه پاسخ ندهد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه، بار دیگر با حمایت از اسرائیل و در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: ایالات متحده آمریکا متعهد به امنیت اسرائیل و کمک به آن در دفاع از خود است.

بایدن: این کار را «نکنید.»

بایدن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیامش به ایران در این رابطه چیست، بدون کوچکترین اشاره ای به تجاوز اسرائیل گفت: این کار را «نکنید.»

رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت: «نمی خواهم اطلاعات محرمانه را فاش کنم، اما انتظار من این است که این اتفاق (پاسخ ایران به حمله اسرائیل) به زودی زود بیفتد.»

رئیس جمهور آمریکا در تداوم مداخله جویی ها و حمایت های بی دریغ واشنگتن از اسرائیل که دامنه جنگ کنونی در غزه را در منطقه گسترش داده است، برای دلگرم شدن اسرائیل که از قدرت بازدارندگی دفاعی ایران در هراس است، مدعی عدم موفقیت این حمله شد.

این اظهار نظر بایدن در حالی است که اسرائیل بشدت از قدرت بازدارندگی دفاعی ایران در هراس است و به گفته «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متجده آمریکا در ساعات گذشته مشغول دیپلماسی بوده و با همتایان خود، ترکیه، چین و عربستان صحبت کرده تا اعلام کند این تشدید تنش به نفع هیچکس نیست و آنها باید از ایران بخواهند تنش ها را تشدید نکند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: ما همچنین با متحدان اروپایی صحبت کرده ایم‌ تا به ایران بگویند تشدید تنش به نفع این کشور و منطقه نیست.

منابع : درخواست بایدن از ایران (shafaonline.ir)

این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع