کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی در عمان در ده روز نخست رمضان

کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی در عمان در ده روز نخست رمضان

آمار منتشر شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی عمان نشان دهنده کاهش قابل توجه تصادفات، مجروحیت ها و فوتی ها در ده روز نخست ماه رمضان امسال در مقایسه با سال گذشته است.

این آمار که حاکی از کاهش 35 درصدی تصادفات، 46 درصدی فوتی ها و 33 درصدی مجروحیت ها است، نشان دهنده گامی مثبت در زمینه ایمنی جاده ها در طول این ماه مبارک می باشد.

سرهنگ مهندس علی الفلاحی، مدیرکل پلیس راهنمایی و رانندگی عمان، بر مسئولیت جمعی همه اعضای جامعه برای حفظ و ارتقای معیارهای ایمنی جاده ها و تردد روان در طول ماه رمضان تاکید کرد. عوامل متعددی از جمله افزایش فعالیت های تجاری، اجتماعات برای افطار و عجله افراد برای انجام کارها قبل از اذان مغرب، به افزایش ترافیک در این ماه منجر می شوند.

الفلاحی به برخی رفتارهای خطرناک رانندگی در ماه رمضان مانند سرعت غیرمجاز، رانندگی بی احتیاط و رانندگی با تلفن همراه اشاره کرد.

این رفتارها به همراه تغییر خط ناگهانی و سبقت غیرمجاز، به طور قابل توجهی در بروز تصادفات رانندگی، به ویژه در جاده های یک طرفه و دو طرفه نقش دارند.

الفلاحي در خصوص تردد کامیون ها، زمان های مشخصی را برای محدودیت عبور کامیون ها در جاده های اصلی استان مسقط و جاده الداخلیه به منظور کاهش ترافیک اعلام کرد.

وی همچنین در خصوص خطرات استفاده نادرست از انواع دوچرخه ها هشدار داد و بر ضرورت آگاهی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

پلیس سلطنتی عمان با اذعان به نقش مثبت تلاش های جامعه و رانندگی مسئولانه در ارتقای ایمنی ترافیک، از رانندگان خواست تا با تمرکز و صبر و حوصله رانندگی کنند و به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند باشند.

توصیه های پلیس شامل حفظ فاصله ایمن با سایر وسایل نقلیه، استفاده از چراغ راهنما برای تغییر خط، استراحت در هنگام خستگی و انجام فعالیت هایی برای حفظ هوشیاری در حین رانندگی است.

منبع thearabianstories

این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع