وزارت تجارت صنعت عمان: استخدام یک شهروند عمانی برای سرمایه گذاران خارجی اجباری می شود

وزارت تجارت صنعت عمان: استخدام یک شهروند عمانی برای سرمایه گذاران خارجی اجباری می شود

وزارت تجارت، صنعت و تشویق سرمایه گذاری عمان اعلام کرد که از ماه آوریل سال 2024 استخدام یک شهروند عمانی برای سرمایه گذاران خارجی بعد از گذشت یک سال از شروع فعالیت تجاری، اجباری خواهد بود.

این تصمیم در راستای مصوبه هیئت وزیران عمان مبنی بر کاهش هزینه های ثبت شرکت برای سرمایه گذاران خارجی و اعطای تسهیلات مشابه سرمایه گذاران عمانی به آنها اتخاذ شده است.


استخدام اجباری یک شهروند عمانی

مهندس عمار الخروصی، مدیر کل مرکز خدمات سرمایه گذاری این وزارت خانه در این خصوص گفت:

“وزارتخانه در 18 ژوئن 2023 از طریق پلتفرم های الکترونیکی خود، آغاز تخفیف هزینه های شرکت های سرمایه گذاری خارجی و الزام آنها به استخدام یک شهروند عمانی را اعلام کرد.

همچنین، هنگام ثبت تجاری(استخراج السجل التجاری)، هشداری مبنی بر شرط استخدام یک شهروند عمانی پس از گذشت یک سال از تاسیس سجل تجاری برای سرمایه گذار خارجی درج می شود.”

وی افزود:

“وزارتخانه با هدف افزایش جذابیت محیط سرمایه گذاری در عمان، تلاش های مستمری برای رفع چالش های پیش روی سرمایه گذاران، اعم از داخلی و خارجی انجام می دهد.

انتظار داریم شرکت های تجاری سرمایه گذاران خارجی در افزایش ارزش افزوده محلی از طریق ایجاد فرصت های شغلی برای شهروندان عمانی که ستون فقرات توسعه هستند، مشارکت کنند.

تسهیلات و مشوق هایی که توسط ارگان های دولتی به سرمایه گذاران ارائه می شود باید به بهبود کارآمد بازار کار منجر شود.”

سرمایه گذاران خارجی می توانند یک شهروند عمانی را به طور مستقیم یا از طریق انعقاد قرارداد با یک شرکت کاریابی عمانی استخدام کنند. سرمایه گذاران خارجی موظف هستند که تمام حقوق و مزایای شغلی از جمله حقوق و بیمه اجتماعی را برای کارمند عمانی خود فراهم کنند.


مکانیسم اعمال این تعهد برای شرکت ها

وزارت تجارت، صنعت و تشویق سرمایه گذاری عمان از اول آوریل 2024 محدودیت اداری برای انجام معاملات در پلتفرم عمان برای تمام سجلات تجاری سرمایه گذاران خارجی که یک سال از تاسیس آنها گذشته و به تعهد استخدام خود عمل نکرده اند، اعمال می کند.

مهلت 30 روزه با قابلیت تمدید به مدت مشابه به این شرکت ها برای اصلاح وضعیت خود داده می شود. در صورت عدم تعهد به استخدام و یا اخراج کارمند عمانی، محدودیت به صورت الکترونیکی بر روی شرکت اعمال می شود.

این امر پیگیری شرکت های متخلف را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت عمان و وزارت کار تسهیل می کند.

منبع alroya

این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع