عمان در رده 18 از نظر کیفیت زندگی دیجیتال در آسیا

عمان در رده 18 از نظر کیفیت زندگی دیجیتال در آسیا: بلند پروازی به سوی آینده
بلند پروازی به سوی آینده

مسقط: به گفته گزارشی از Surfshark، یک شرکت امنیتی دیجیتال متمرکز بر توسعه راهکارهای حفظ حریم خصوصی و انسانی، عمان در رده 18 از نظر کیفیت دیجیتال زندگی (DQL) در قاره آسیا قرار گرفته است.

پنجمین مطالعه سالانه 121 کشور را بر اساس رفاه دیجیتالی آنها بر اساس پنج رکن اصلی رتبه‌بندی کرد و سلطنت عمان در مجموع چهار پله در سطح جهان از رتبه‌بندی سال گذشته صعود کرد و به رتبه 61 جهان رسید.

از میان پنج رکن رتبه بندی این شاخص، عمان بهترین عملکرد را در مقرون به صرفه بودن اینترنت داشت، با رتبه چهلم جهانی، اما با چالش هایی در امنیت الکترونیکی مواجه بود، زیرا در رتبه 88 قرار دارد.

عمان در زیرساخت های الکترونیکی در رتبه 43، در دولت الکترونیک رتبه 53 و در کیفیت اینترنت در رتبه 74 قرار دارد. در شاخص کل، امارات در رتبه 38 و عربستان سعودی در رده 45 قرار دارند. سنگاپور در رتبه اول آسیا قرار دارد.

در بسیاری از کشورها، “کیفیت زندگی دیجیتال” در مفهوم گسترده تر “کیفیت زندگی” ادغام شده است. اکنون که بسیاری از فعالیت های روزانه از جمله کار، تحصیل و اوقات فراغت به صورت آنلاین انجام می شود، راه دیگری برای بررسی آن وجود ندارد. گابریل راکایتیت کراساوسک، سخنگوی Surfshark، گفت: به همین دلیل است که تعیین مناطقی که کیفیت زندگی دیجیتالی یک کشور در آن رشد می‌کند و در کجا به توجه نیاز باشد، هدف دقیق شاخص کیفیت زندگی دیجیتال بسیار مهم است.

بر اساس این گزارش، اینترنت ثابت در عمان به طور متوسط ​​89 مگابیت بر ثانیه و اینترنت موبایل به طور متوسط ​​104 مگابیت بر ثانیه است. از سال گذشته، سرعت اینترنت همراه در عمان 14 درصد بهبود یافته است، در حالی که سرعت پهنای باند ثابت 31 درصد افزایش یافته است. در این گزارش آمده است که اینترنت در عمان در مقایسه با سایر کشورها مقرون به صرفه است.

در شاخص امنیت الکترونیک، عمان با سه پله پیشرفت به رتبه 88 جهان رسید. امنیت الکترونیک میزان آمادگی برای مقابله با جرایم سایبری و همچنین میزان پیشرفته بودن قوانین حفاظت از داده های یک کشور را اندازه گیری می کند. عمان از امارات متحده عربی که در رتبه 90 قرار دارد، عملکرد بهتری دارد، اما از عربستان سعودی که رتبه 42 را در امنیت الکترونیکی دارد، عقب است.

عمان در زیرساخت های الکترونیکی رتبه 43 و در دولت الکترونیک رتبه 53 را دارد.

زیرساخت های الکترونیکی پیشرفته، استفاده از اینترنت را برای فعالیت های مختلف روزانه مانند کار، مطالعه و خرید برای افراد آسان می کند و میزان نفوذ امنیتی اینترنتی در یک کشور و همچنین آمادگی شبکه آن (آمادگی برای استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات) را ارزیابی می کند.

ضریب نفوذ اینترنت عمان بالاست و به 95 درصد رسیده و در رتبه 19 جهان قرار دارد و این کشور در رتبه 51 آمادگی شبکه قرار دارد و نشان دهنده پیشرفته بودن خدمات دیجیتالی یک دولت است و سطح آمادگی هوش مصنوعی (AI) یک کشور نشان می‌دهد. در حال حاضر عمان از این حیث بالاتر از میانگین جهانی قراردارد.

این مطالعه بر اساس اطلاعات سازمان ملل متحد، بانک جهانی و سایر منابع است.

این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع